Ja, cykling med barn är verkligen härligt! Jag släpade runt dom i cykelkärra och barnsits sedan de var jättesmå, men de fick inte plats i dubbelvagnen så den såldes för något år sedan. Sen ville de cykla själva också såklart. Lastcykeln är för turer då det inte funkar att de cyklar själva. Barnen lämnas av sin mor och hämtas av mig, och det är för långt/backigt/bråttom för att de ska hinna cykla själva på morgonen. En på förskola och en i skola och de ligger inte så nära varandra.
Just de där backarna gör att det alltid är lite jobbigt när man har bråttom eller det är aktiviteter "back-to-back". Först fotbollsträning i toppen av backarna, sen kalas på andra sidan kommunen osv. Då tar vi ofta bilen, men framöver kommer vi kunna cykla istället på ett smidigt sätt. Tänker att barnens cykling ska vara kvar på samma nivå som idag, men bilåkandet minskas drastiskt.
Gällande styret: Det funkar fint men styrutslaget när man "bara cyklar", men man kan inte trixa sig emellan när man måste svänga max eftersom styret tar i barnet då. Vi har kommit fram till att jag säger "luta framåt" innan jag svänger mycket. Och att barnen ropar "PLING PLING" när jag säger pling. Både barnen och pensionärerna som plingas på skrattar då!?
Alltså, att slippa promenera från bilen och bara rulla in på skolgården, sen bara slänga på barnet och dra iväg istället för att behöva kolla bälten osv är så jäkla bra alltså! Sen rullar man förbi fotbollsplanen eller cyklar ut på motionsslingan till tjärnen eller lite vad som helst. Jäklar vad skoj vi ska ha med denna cykeln!