[Byggtråd] Paco och de två peruanerna

Idag blir den klar!

8F432F34-E557-4F92-8AF0-578D5BC6C8F4.jpeg

Nu går jag och lägger mig....

Jag trodde att en grå cykel skulle bli lite trist (i synnerhet i jämförelse med din andra marino som ju är så jäkla snygg!!!) men jag inser nu att jag har helt fel! Det ser ju ut att bli råbra, och då är ju cykeln inte ens klar!

Lite passande klibbor med tanke på namnet ;-) :

https://www.redbubble.com/people/pu...712-b9dc-44ed-a156-221f88d14d9e&ref=shop_grid

https://www.redbubble.com/people/ar...712-b9dc-44ed-a156-221f88d14d9e&ref=shop_grid

https://www.redbubble.com/people/si...712-b9dc-44ed-a156-221f88d14d9e&ref=shop_grid

Senast ändrad:
Snygga!! blir mer och mer sugen för att prova lite ändringar i geometri än vad jag har just nu
Vad vägde ramarna? och vad hamnade den heldämpade på?

LDG sa:
Snygga!! blir mer och mer sugen för att prova lite ändringar i geometri än vad jag har just nu
Vad vägde ramarna? och vad hamnade den heldämpade på?

FSen blir klar ikväll och kommer uppdatera med vikten då. Ramarna vägde iaf.....

IMG_2359.jpg

IMG_2360.jpg

Båda ramarna är vägda med sadelklämma, bakaxel och växelöra.

marr sa:
Paco sa:
Idag blir den klar!

Nu går jag och lägger mig....

Ses på måndag då ;)

Jädra fint bygge

Hade varit sjukt trevligt med Gesunda och att träffa er men måste tyvärr jobba. Missade visst att jag ska utbilda ny personal de tre första nätterna:(

DarthVidar sa:
Jag trodde att en grå cykel skulle bli lite trist (i synnerhet i jämförelse med din andra marino som ju är så jäkla snygg!!!) men jag inser nu att jag har helt fel! Det ser ju ut att bli råbra, och då är ju cykeln inte ens klar!

Lite passande klibbor med tanke på namnet ;-) :

https://www.redbubble.com/people/pu...712-b9dc-44ed-a156-221f88d14d9e&ref=shop_grid

https://www.redbubble.com/people/ar...712-b9dc-44ed-a156-221f88d14d9e&ref=shop_grid

https://www.redbubble.com/people/si...712-b9dc-44ed-a156-221f88d14d9e&ref=shop_grid

Vi har helt klart samma smak på klibbor;)

Rent färgmässigt så är ju den heldämpade lite tråkigare att titta på. Kanske skulle ha slagit till på Marrs förslag om blå ram med rosa enhörningar....

Kvällens mek blev en epic fail då det visade sig att TRP bromsarna inte alls var I-spec B kompatibla. Eller inte med skruvarna som varken Shimano eller Wolftooth skickade med iaf.
Som tur var så hade jag ett XT reglag liggande så växlarna ska bara ställas in ordentligt och slangarna kapas till rätt längd. Vet inte om jag ska koppla ihop hisspinnen med reglaget från Brand-X eller om jag ska vänta på det nya från Wolftooth.

7C0B7C7F-009B-4614-8F7D-0DB9D4024E00.jpeg

Tyckte den kändes lite väl tung och gissade på upp mot 18kg men...

29008B8B-40BF-4F9C-A374-C197FA471CB6.jpeg

Dom saknar hålet på sidan som man drar den lilla fästskruven i och då blir det bökigt. Enligt både TRP och Pinkbike så ska dom vara kompatibla.

Har ju Brand-X reglage så länge, men tack ändå.

fredrik168 sa:
Paco sa:
Dom saknar hålet på sidan som man drar den lilla fästskruven i och då blir det bökigt. Enligt både TRP och Pinkbike så ska dom vara kompatibla.

Har ju Brand-X reglage så länge, men tack ändå.

Borra sig lite bara! Sen gänga sig lite!!!

Haha just när det gäller sånt så har jag nog tummen långt upp på armen?

Va fan det här har jag missat, låter som att jag måste ta med mig både hörlurar, köra-snabbt-musik och tävlingskostym till berget!

*flexar låren och drar på mig jeansvästen*

Senast ändrad:
Då var båda hojarna testade i Barbro, Manolito, En tuff brud, Itzy och Twist twist. Satan var roligt det var!

0BCA93F6-6238-4CF8-9573-6904D73619F5.jpeg

CEEC8B52-BD65-462E-8BE6-7FF490144394.jpeg

jofahjalm sa:
Riktigt snygga hojjar! Speciellt hjuen på Necromancern...

Hur känns dom då? Märker man att det flexar i Itzy?

Visst är dom snygga!;)

Båda hojarna är sjukt roliga när det går utför. Necromansern är väldigt poppig, rapp och lekfull. Var lite rädd för att den skulle kännas för kort men den var perfekt. Snik-diamanten kändes faktiskt precis som den dyrare.

HTn kändes definitivt inte bökig fast det är en 29er och det gick att bomba på rätt friskt utan att flyga av.

Frugan stod i En tuff brud för att ta lite actionbilder och bredvid henne stod det två killar som sa:

Kille 1: Jävla idiot som kör HT i Järvsö!
Kille 2: Fan, det var ju gubben på Marinon.

Gissa om hon garvade så hon höll på att ramla omkull!????

Rullade för ca 30 minuter sedan förbi två kändisar till hojar bak på en bil vid Kabin i Åre.
Välkommen till byn "Mr Marino"!

Paco sa:
Haha tackar!

Känns skönt att vara hemma igen;)

Lovar att heja om jag ser dig ute imorgon/i dagarna, vill ju gärna se närmre på skapelserna!
Ser du en långhårter-djävel i en ljusrosa poc hjälm cyklandes på en on one HT (45650B) så har du hittat mig..

Efter 9år så gav mitt xtr-m960 vevparti upp och jag behöver desperat nya vevar!

8975E4FA-4804-4D69-A34E-ED957CAB9603.jpeg

Åre är skittråkigt på en springcykel...

Paco sa:
Crossmax sa:
Paco sa:

Vad hände?

Splinesen gav upp och det hade tydligen blivit en spricka längst ut. Har ett par Zee vevar hemma som får komma till användning.

Surt, haft ett liknande haveri när fästskruvarna släppte på mina XT-vevar...
Men ZEE-vevarna har väl 83mm's bredd, hur ska få det att lira?

Senast ändrad:
larsaw sa:
Paco sa:
Crossmax sa:
Paco sa:

Vad hände?

Splinesen gav upp och det hade tydligen blivit en spricka längst ut. Har ett par Zee vevar hemma som får komma till användning.

Surt, haft ett liknande haveri när fästskruvarna släppte på mina XT-vevar...
Men ZEE-vevarna har väl 83mm's bredd, hur ska få det att lira?

Zee finns väl i vanlig kort axel med?

Tillbaka
Topp