[Byggtråd] Renovering av Nishiki Ultra Tour

Snyggt!
Är det låsmutter även upp emot pakethållaren?
Nope, en helt vanlig, men fastdragen rätt rejält mot pakethållaren. Det borde inte vara några problem, men skakar den loss är det egentligen inget som påverkar funktionen då skruven inte snurrar så lätt på grund av sitter fast vid skärmen. Sedan går det ju enkelt att ordna och byta mutter ifall den visar sig vara lättlossad. Eller kladda dit lite loctite.

4D703F4E-D0CE-469A-9066-148DAA0DB354.jpeg

Vi var på apoteket och handlade igår. Man blir glad av att plocka ut den här cykeln när solen skiner.

Har även bytt växelreglagen mot ett par lite mindre plastiga och lite mer blingiga.
Före:
1365CB86-6FA9-4019-9C47-401F3EB0CDC6.jpeg

Efter:
089E78B4-4C1F-4895-965B-80CA19262BFB.jpeg

Tubeless är intressant, har också funderat på det för att minska rullmotståndet men än så länge inte kommit längre än till lättvikts butyl.

”Nya” pedaler. Specializeds sällsynta och eftertraktade touringpedaler, tillverkade av Japanska MKS under nåt åt på mitten av 80-talet. Hade ett par liggandes i en låda. Med lite våtslip, våtservetter och autosol så blev de fria från rost och riktigt blanka och fina.
IMG_1572.jpeg

IMG_1573.jpeg

IMG_1549.jpeg

IMG_1550.jpeg

IMG_1552.jpeg

Hittade till byggtråden från ståltråden ?

Jag frågade om du visste var cykeln var tillverkad, men jag gissar att det nästan bara är ramen och gaffeln som är orginal på cykeln. Vore ändå intressant om du visste. Vad jag har sett så har det tillverkats Nishiki-cyklar både i Asien och i Europa, samt att varumärket marknadsförts av olika grossister i Europa och USA.

Tillbaka
Topp