byggtråd: Renovering av sliten kassett

jag tycker tänderna ser för flacka ut fortfarande. prova att branta på dem mer.
Skärmavbild 2026-05-27 kl. 12.14.44.webp

vad använder du för slipstift?

jag tycker tänderna ser för flacka ut fortfarande. prova att branta på dem mer. Visa bilaga 832683

vad använder du för slipstift?
Tackar för input! Använder ett ganska litet 2-3mm diamantstift, så jag kan nog branta dem mera. 👍

Har bara kört på de tre minsta klingorna ännu, eftersom kedjan hoppade på dem. 🙂

en kompis kom förbi och fick sin kassett slipad. när jag ändå var igång fixade jag fingruscykelns 150-kronorskassett, och jag föll till föga och slipade förebyggande även de kugg som inte rappade över än. det kändes faktiskt helt rätt och jag skäms att jag tvivlade. det gick lätt att känna med slipstiftet att det var en ohemul "kulle" c:a kl halv fem på tänderna. eller åtminstone att radien inte var harmonisk.

fina nyslipade blänket
Visa bilaga 818973
Ja just det ! kolla där bra tips ! när det börjar bli slitet ja har då detdär multiverktyget å hundra olika bits ! körde med en karbid tipp å nötte ner vadfalls Hjärnslöp ?! "Steertube" en dryg cm så bågfilen fick vila hah å det gick ruskigt fort med karbid bittet .

Bra tips!

en fråga här nu när ni sitter å fräser ner i materialet för att få mer "tand " visst måst ni spänna kedja då ? eller vad fungerar det utan att behöva spänna ?

Tillbaka
Topp