Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Crocko sa:Här trodde man att förrådet var fyllt med allt man skulle kunna behöva, men tydligen skall man hantera skjutmåttet i kristallkulan så att man vet vilka bussningar man skall ha för att få fast den snygga DVO topazen i ramen, vem är Happy's bussnings orakel?
Paco sa:Crocko sa:Här trodde man att förrådet var fyllt med allt man skulle kunna behöva, men tydligen skall man hantera skjutmåttet i kristallkulan så att man vet vilka bussningar man skall ha för att få fast den snygga DVO topazen i ramen, vem är Happy's bussnings orakel?
Det ska väl ramtillverkaren ha koll på?
jofahjalm sa:Jag hade lämnat ordentligt med styrör innan jag hade kört in mig på cyklen. När det känns bra hemma tycker jag gott man kan ha 2 cm som stycker upp ovanför stammen till den dagen man ska cykla i branta berg och inte vill ha styret nere vid knäna.
jofahjalm sa:Perioskop är helrätt. På min mega hade jag två stycken 10 mm-spacers ovanför stammen i Hell-Ass. Det sticker upp ordentligt. När jag kommer till något brant eller snabbt berg flyttar jag normalt upp styret 10 mm. Den sista spacern blev däremot räddningen senast jag var i Spanien och böjde styret. Då kunde jag bara hitta ett nytt styre med mindre rise och den sista spacern räddade den resan. Att det är lite fult hela tiden spelar ingen roll. Han man en cykel med för lågt styre på en resa är det jättetråkigt. Eller så ändrar man sina preferenser med tiden när man cyklar.
jofahjalm sa:Ajaj, har du gått ner dig i plusdäcksträsket? Ingen fara, du skruvar ihop den där rackaren. På måndag är jag tillbaka i storstan och då kan vi dra ut och hucka sönder styggelsen och du får köpa nya tuffa #freeride-däck som är <60mm/2,35"
Paco sa:Vet du bara vilka mått du behöver så har jag en del liggandes i en fin påse....
larsaw sa:Wow! Det här va min typ av bygge!
HÄRLIGT! Att våga dig på en Rascal, den verkar (av mitt internetcyklande på den) som en riktigt väl avvägd Hellas-hoj!
Ja att få tag på rätt ”mounting hardware” över disk i Sthlm är nog inte helt lätt... Du råkar inte känna ngn mekaniker som har tillgång till svarv/fräs? Eller kanske PM’a EST o fråga snällt?
Annars kan jag rekommendera Manitou’s grejer som verkar finnas i många dimensioner att beställa ifrån https://www.bike-discount.de/en/shop/rear-shocks-accessories-8631/brand-manitou
Crocko sa:Vi får se om Paco kan bli min frälsare eller om någon snabbtysk får den äran.
Jo det är väl inget mellanmjölksval med Revel, men lagom knasigt att få vara först med en annorlunda lösning är ju lite min väg.
Jofa har lovat att ge den ett varmt välkommen till Hellas så snart alla delar sitter fast, och eftersom det var en del av min deal att låta andra få en chans att bedöma vad jag köpt så är du oxå välkommen att göra ditt bästa för att upptäcka hur den beter sig.
Varje gång jag kikar på den blir jag bara förvånad över hur stor den är. :)
larsaw sa:Crocko sa:Vi får se om Paco kan bli min frälsare eller om någon snabbtysk får den äran.
Jo det är väl inget mellanmjölksval med Revel, men lagom knasigt att få vara först med en annorlunda lösning är ju lite min väg.
Jofa har lovat att ge den ett varmt välkommen till Hellas så snart alla delar sitter fast, och eftersom det var en del av min deal att låta andra få en chans att bedöma vad jag köpt så är du oxå välkommen att göra ditt bästa för att upptäcka hur den beter sig.
Varje gång jag kikar på den blir jag bara förvånad över hur stor den är. :)
Ehm, jag överlåter trasch'andet till Jofa, vill inte produkttesta din fina plastleksak: https://happyride.se/forum/read.php/1/3391205/3568422#msg-3568422
Acura sa:Parkeringsprovade en rascal häromdagen, trasig axel på mig själv hindrade stigtest. Klev in högt på minnesutställning över stighojjar för icke shuttle/lift baserad cykling på lokala kullarna i Oslo. Även om mer testande såklart skulle behövas för rättvis bedömning. Den skulle nog tackla de mesta som min insurgent men vara lite snabbare på platten ?.
Acura sa:Trampade några vändor på star motor och BC verkstads demo i Oslo. Star motor säljer revel i Norge, och verkstadschefen där har en rascal. Tror han fick den i slutet på april.
Den är satt upp med fox 36 i fronten, och jag tror de var en x2 bak, men kan varit dpx2 också.
Hade tyvärr inte möjlighet att test nått mer. Har precis haft axeln ur led och får inte cykla alls egentligen.
King_Lake sa:Jädrar vad fin! ?
larsaw sa:Supernice!!!
Vart och när rullade du i Hellas med din Rackarunge idag?
Själv var jag o härjade vid Nackarna... :)
larsaw sa:Men det är väl just då du vill ha 10mm extra slaglängd (iaf fram), lägre placering av styret (dvs färre spacers eller rakt vs riser-styre...) skulle jag justerat. Alt. 10mm längre styrstam.
glitch sa:Orkar inte läsa hela nu, men har du gaffeln i 160 läge är det klart det blir chopper.
Den är ju specad till 140/130.
Min högst personliga upplevelse av att ha övergafflat hojar i Hellas massor med gånger är att 140-150 lite beroende på hoj är sweet spot innan det går för mycket ut över klättringsegenskaperna. Förutsatt att man vill ha balans mellan klättring / utför.
Så jag hade börjat med 140/130 som tillverkaren tänkt sig och tagit det därifrån.
glitch sa:Kanske finns nån snäll happyit som har en spacer till? Finns ju en del med Beryl numera.
marr sa:glitch sa:Kanske finns nån snäll happyit som har en spacer till? Finns ju en del med Beryl numera.
Är de inte samma som diamond?
Crocko sa:marr sa:glitch sa:Kanske finns nån snäll happyit som har en spacer till? Finns ju en del med Beryl numera.
Är de inte samma som diamond?
Marr som DVO auktoritet borde det varit ett konstaterande snarare än en fråga, men ja det mesta delar beryl med Diamond.
Nu skall jag semestra ett par veckor så det går nog fint att vänta på ett tyskt paket.
Testade att bygga periskop och sänka styret, ser inte klokt ut men känns 10ggr bättre o kombo med 10mm sadeljustering eller återställning då den glidit bakåt, måste lära mig att i skogen måste man dra åt.
glitch sa:Föresten Beryl justeras utan spacers.
Spacern är för OTT justeringen.
Gissar du har två i och man kan ha 1-3 så därav bara en.
http://tech.dvosuspension.com/service-guides/beryl/beryl-travel-adjust-and-ott-setting-change/
larsaw sa:Rekommendationer är ju just bara rekommendationer...
Vad har du haft för SAG innan du sänkte trycket? Samt hur mycket har du nu? Hur mycket av slaglängden har du lyckats använda vid eventuella luftfärder? Före och efter dina justeringar?
Troligen så kör du betydligt försiktigare än vad DVO tänker sig hur gaffeln ska torteras. Inget fel i det.
Ett alternativ till lågt tryck i luftkammaren är annars att börja att ställa lågtryckskompressionen fullt öppen och sen justera ner den om det blir för plush.