Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men det är ju som jag sagt flera gånger. Scotts gör egentligen riktigt snygga ramar men har pajat sitt varumärke med sin pubertala styling med 80 färger från någon palett från 90-talet. Alla jävla färgade kablar ska vi inte ens tala om.Krompa sa:Bra tråd! Ser den inte ut som en Scott ändå? ?
BjornR sa:Tycker du ändå ska fundera över ett byte från Guide RSC till Code RSC. Totalt vägde mina Code RSC 114g mer än Guide RSC. Code har mindre frispel i handtaget och får guide att kännas mosiga och svaga i jämförelse. Gjort rejäl skillnad för mig då jag numera kan hålla lite högre fart och inte behöva spänna överkroppen för att kunna få tillräckligt med tryck mot handtaget när jag ska bromsa. Mer avslappnad med mer kontroll och fart.
Krompa sa:Vore intressant att höra om 27.5 nånsin fanns på kartan?
En ramstorlek och små hjul? Vad gör man om man inte är 168-178 cm lång?C-dale sa:Sprättigaste hojen måste Unno Burn vara https://www.unno.com/burn/
Så lätt att Snurre Sprätt seglar fram en meter över stigen!
Sixten Fors sa:En ramstorlek och små hjul? Vad gör man om man inte är 168-178 cm lång?C-dale sa:Sprättigaste hojen måste Unno Burn vara https://www.unno.com/burn/
Så lätt att Snurre Sprätt seglar fram en meter över stigen!
durietz sa:BjornR sa:Tycker du ändå ska fundera över ett byte från Guide RSC till Code RSC. Totalt vägde mina Code RSC 114g mer än Guide RSC. Code har mindre frispel i handtaget och får guide att kännas mosiga och svaga i jämförelse. Gjort rejäl skillnad för mig då jag numera kan hålla lite högre fart och inte behöva spänna överkroppen för att kunna få tillräckligt med tryck mot handtaget när jag ska bromsa. Mer avslappnad med mer kontroll och fart.
Fan var du tvungen att säga detta?? Suttit o hovrat med muspekaren på ett par Code R då man kan få de för endast €75/st lite överallt men tänkte att det är ett väldigt dumt sätt att spara på kosingen när man har ett par fina Guide RSC på hyllan. Också funderat på att bara införskaffa Code-ok och byta men vet någon var man få tag på dessa till ett billigare pris än kompletta Code R?
Lingon sa:Varför SRAM bromsar? "Brakes only slows you down, so its better to choose one that doesen't work" hörde jag på nån pod nyligen. Lite småkul faktiskt.
Fast Code skall ju vara grymma. Vore kul att testa!
Det här är det jag upplever som hela vinsten med Shimanos fyrkolvsok. Spelar ingen roll om det är 3 min eller 20 min nedför, fingrarna orkar. Att inte kunna bromsa tillräckligt med fräscha fingrar var inte ett problem för mig med tvåkolvs.durietz sa:Hade dock gärna testat något kraftfullare men detta bara för att jag tror det skulle hjälpa vid 5 min+ DH-segment där fingrarna inte orkar bromsa ordentligt.
marr sa:Hoooooopeeeleeeesss!
durietz sa:RAAW Madonna - Tycker den verkar klockren. Jag vill testa att gå hela vägen med den sk moderna LLS-geon, och iom att man med denna likt Capran kan välja reach pga att den är så låg så kommer jag köra på en XL.
N_sandstrom sa:durietz sa:RAAW Madonna - Tycker den verkar klockren. Jag vill testa att gå hela vägen med den sk moderna LLS-geon, och iom att man med denna likt Capran kan välja reach pga att den är så låg så kommer jag köra på en XL.
Den är ju lite småkort om man jämför med dom extremaste av dagens hojar. Hur lång är cyklisten i fråga?
durietz sa:Det här med att läsa originalinlägget, det inget som folk sysslar med nuförtiden va? Jag är 184 och kommer köra XL 500mm reach, 35mm BB-drop, och 65° gaffelvinkel. Tror det är lagom modernt. Jag skulle iaf säga att det är hela vägen LLS. Kan alltid slänga i en +1° headset i framtiden om jag vill testa ännu flackare.
N_sandstrom sa:durietz sa:Det här med att läsa originalinlägget, det inget som folk sysslar med nuförtiden va? Jag är 184 och kommer köra XL 500mm reach, 35mm BB-drop, och 65° gaffelvinkel. Tror det är lagom modernt. Jag skulle iaf säga att det är hela vägen LLS. Kan alltid slänga i en +1° headset i framtiden om jag vill testa ännu flackare.
Jag läste, men den parentesen försvann i textväggen :p
Men då förstår jag. Antar att du hade kört på L på den gamla goda tiden med högre standover och mindre lång-hets på ramarna?
Jag är själv så lång att jag inte kan ta "för stora" ramar för att komma upp i längd, så har bara dessa 50cm att jämföra mot 52/53 som Bird och Pole osv kör i dagsläget.
larsaw sa:
Ryggsäck är för vandrare.Rattnalle sa:Flaskställ är för landsvägscyklister.
edvin_m sa:Ryggsäck är för vandrare.Rattnalle sa:Flaskställ är för landsvägscyklister.
I swat-lådan i ramen.Luthman Photography sa:edvin_m sa:Ryggsäck är för vandrare.Rattnalle sa:Flaskställ är för landsvägscyklister.
Var ska man annars ha kebabrullen?
larsaw sa:Ah! Blir det premiär tills i midsommar?
larsaw sa:Ehm, vad har du fyllt ramen (läs däcken) med? 16.18kg är fan imponerande tungt i dessa tider...
Men min gisning är att du kör DH-casing samt punka-korv = bullitproof heavy weight :D
H. sa:Är det understyrning?
Jag upplevde det första turerna på min Smuggler. Tror det beror på längre hjulbas/front center. Det kräver att du hänger fram mer på styret för att få ner vikten i framhjulet.