fredrikforsberg
Aktiv medlem
[Byggtråd] V5 Refinement.
Ja precis! Det som skiljer är i stort längre reach och höger stack samt 160 slag fram+bak (tidigare 120bak 150fram)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
dnleriksson sa:Bygger du utefter vilken dämpare du får tag i eller är det några specifika mått som önskas?
dnleriksson sa:Normal RockShox
http://www.rczbikeshop.com/default/...-debonair-216x63mm-black-00-4118-058-342.html
Konstig och extremt billig Manitou
http://www.rczbikeshop.com/default/manitou-rear-shock-swinger-spv-3-way-215x63mm-rs10003crt.html
Pillo-kun sa:Cool, but shiiat vad lång den ser ut att vara, hur lång är hjulbasen på den dära rackaren?
Ah cool, tack.ceel sa:Pillo-kun sa:Cool, but shiiat vad lång den ser ut att vara, hur lång är hjulbasen på den dära rackaren?
1380mm. (står ett par poster upp)
mikipedia_ sa:Slå i en ny starnut fast åt andra hållet, sen tar du bara en brädbit lr något med hål i som passar under gaffelkronan.
ceel sa:mikipedia_ sa:Slå i en ny starnut fast åt andra hållet, sen tar du bara en brädbit lr något med hål i som passar under gaffelkronan.
Blir inte det fel (eller förstår jag fel?), för då drar man ju bara i gaffeln själv?
fredrikforsberg sa:Jag klurar på nån lösningen för lagerjustering men det lutar åt typ gängstång eller tving.
Inte den sista men tanken är att det ska ligga mer energi bakom denna som en slutgiltig produkt.
Men jag tycker om att bygga och klura så fler cyklar blir det garanterat! ?
Hasse#7 sa:Går det inte att borra så nära mitten som möjligt uppifrån; dra en lite längre skruv med diskret skalle och sätta starnuten en aning snett. Det handlar ju bara om förspänning av lagret.
Enduro Fredrik sa:fredrikforsberg sa:Jag klurar på nån lösningen för lagerjustering men det lutar åt typ gängstång eller tving.
Inte den sista men tanken är att det ska ligga mer energi bakom denna som en slutgiltig produkt.
Men jag tycker om att bygga och klura så fler cyklar blir det garanterat! ?
Jag förstår! När börjar försäljningen då? ;)
UrTomas sa:Helt sjukt! Får man se den på lördag? :)
UrTomas sa:Helt sjukt! Får man se den på lördag? :)