P
Paco
Guest
[Byggtråd] Världens lätt... snyggaste* Scott Genius
Cyklist sa:Kul med alla idéer och förslag!
- Kurbits är ju dock redan gjort av Crescent för några år sen samt den där landsvägscykeln som kostade multum, och även om tanken är god blir det nog inte riktigt rätt stuk den här gången haha. Falu/Moraknivs-röd annars? ;)
- Någon mörk blå eller grön hade varit både classy och stilrent, det som talar emot är bara att jag tycker att just cyklar kan kännas lite "tunga" i de färgerna om ni förstår vad jag menar. Snygg att se på men ser inte direkt ut som att den är på väg att åka iväg på bakhjulet av sig själv.
- Gulf har jag suktat över, Fatcreations har gjort några grymma såna lackeringsjobb men hade ju tänkt slippa det orangea den här gången haha.
Men för att släppa in Happy lite bakom kulisserna så kan jag ju nämna mina idéer jag har haft sen i höstas. Utan att gå in på alltför mycket detaljer snackar vi stuket att de partier som var orangea på ramen får färg igen, eventuellt utsida sadelstag samt något på toppröret. Är det mer än en färger tänker jag mig initialt att man lite 90-talsaktigt kör med fade istället för skarpa kanter mellan färgerna.
- Första tanke, kolfiber och krom som Scalen. Men går bort på grund av repris-varning.
- Ferrari-röd enligt H. vilket eventuellt blir med lite vitt då också.
- Neongult och vitt i stil med Nino, men lite ljusare gulton. Det här var tidigt min favoritkombo, men blev ju lite både och sen när Nino kom med den. Genius RC? Hade varit en kul grej att köra samma stuk på de andra cyklarna men andra neonfärger och få ett 90-tals-stall.
- DarthVidar prickade rätt, för har tänkt rätt mycket på att det hade varit schysst att köra fade mellan 2-3 turkos/petroleum/brons/champagne/guld-aktiga färger. Se bild nedan. Problemet här är att tar man någon av de tre sista kan det bli för mycket mot redan två olika Kashima-nyanser, samt, vad fan har man för kläder till?! ;)
Kanske största anledningen till att jag haft gul/vit som favorit är att cykeln skulle poppa jävligt bra i skogen. Tanken är att fota och filma rätt mycket i sommar och det är alltid schysst med en cykel som ger kontrast då.
När du blir äldre än mig så lovar jag att du får bestämma själv!
Nu gör du ramen Faluröd med moraknivar och kurbits på.
Annars får du en snigel på ögat;)