Byta styrrör på Lyrik?

markar69

Aktiv medlem
Byta styrrör på Lyrik?
Nån som vet vad det kan kosta att byta styrrör på en Rockshox Lyrik? Min nuvarande cykel har bara 100 mm styhuvud och jag har 20 mm distanser så jag kan bara köpa ny ram med max 120 mm styhuvud. De flesta ramar jag tittar på har 130 mm i str L. Surt. Det skulle man ju tänkt på innan ramen pajade.
@Preacher kanske vet?

Byta styrrör på Lyrik?
Nån som vet vad det kan kosta att byta styrrör på en Rockshox Lyrik? Min nuvarande cykel har bara 100 mm styhuvud och jag har 20 mm distanser så jag kan bara köpa ny ram med max 120 mm styhuvud. De flesta ramar jag tittar på har 130 mm i str L. Surt. Det skulle man ju tänkt på innan ramen pajade.
@Preacher kanske vet?
Kostar ca 1500kr hos @Preacher och Trekstore GBG (Har frågat då jag har precciiiss tillräckligt på min gaffel).
Sen kanske inflation har ändrat det men däromkring från du nog räkna med.

Byta styrrör på Lyrik?
Jag har fått det gjort hos Preacher i gbg 2021 och då kostade det 800;- för arbetet och 995;- för styrröret. Blev asbra. Kan ju räkna med att det gått upp några hundringar men du har ju iaf ett riktpris.

Byta styrrör på Lyrik?
Hade hellre sålt gaffeln och köpt en ny istället till den nya ramen för att lägga 2000 på en beggad gaffel. Alternativt en beggad med nog långt styrrör.

Byta styrrör på Lyrik?
För att besvara frågan utan att göra allt för mycket reklam: ja det utför vi, nuvarande generation tapered ND rör kostar 1499:- installerat och klart.

Byta styrrör på Lyrik?
Om du idag har utanpåliggande koppar (EC) och går till interna lager (ZS eller IS) så sparar du i runda slängar 1 cm, kanske mer. Styrstammar varierar också den del i bygghöjd så det kan räcka med att byta bara den om du har tur.

Byta styrrör på Lyrik?
Interna koppar på både gamla cykeln och de jag tittar på. Och nu har jag en Spank styrstam som bara bygger 35 mm. Så det är inget att be för utan att gå till @Preacher om det blir ny ram.

Tillbaka
Topp