Det är ju same-same, ovalklingor är normalt +-2 kuggMinsta som jag hittat och då är det ovalt:
Vette tusan om denna kommer passa. Ser inte att det står assymmetrisk någonstans:Det borde bara vara att kolla upp vad det är för BCD och sedan köpa en klinga som passar. I ditt fall tror jag det är 110 mm men det får du dubbelkolla.
Om det då är 110 mm så borde allting på denna sida passa:
![]()
Buy bike chainrings online | bike-components
Buy chainrings for your bike online at bike-components. ✓ Fast Shipping ✓ Huge Selection ✓ Excellent Servicewww.bike-components.de
😁 haha ja jävlar - det ska ju vara större fram om man ska köra snabbare?!Men då vill du väl ha större drev?
Ehm, ska du inte ha större klinga isf?Amen fasiken va schysst alla, tack! Trampar ur lite väl fort när det är minsta negativ lutning..
Attachment:110 mm pitch circle, 4-arm asymmetricalVette tusan om denna kommer passa. Ser inte att det står assymmetrisk någonstans:
![]()
Rotor MTB 1X Chainring, 4-Arm, noQ, 110 mm BCD, Spider Mount
The 1x MTB 110x4 noQ chainring by Rotor - for the INSpider power meter The round 1x MTB Spider Mount chainring from Rotor is suitable for all mountain bike scenarios. With its 4 arms and 110 mm bolt circle diameter, it can be mounted on the Rotor INSwww.bike-components.de
Se bara till så att det är SRAM assymetrical och inte t.ex. Shimano/Shimano GRX. Hålbilden kan stämma bra, men du får utstick på vevarmen mot drevet som inte är så snyggt.Ja, det var lite lättare att hitta nu, tack!
Super, tack! Undrar hur stor skillnad det gör att gå från 40t till 44t. Borde man satsa ännu högre. Det är en gravel med 1x11 jag pendlar till jobbet med och använder i princip aldrig något mer än växlarna 7 till 11.Se bara till så att det är SRAM assymetrical och inte t.ex. Shimano/Shimano GRX. Hålbilden kan stämma bra, men du får utstick på vevarmen mot drevet som inte är så snyggt.
En sak är att öva på hålla en högre kadens. Vid en kadens på 80 rpm så når du en hastighet på cirka 42 km/h (lite beroende på hjulstorlek) med 44t fram.Super, tack! Undrar hur stor skillnad det gör att gå från 40t till 44t. Borde man satsa ännu högre. Det är en gravel med 1x11 jag pendlar till jobbet med och använder i princip aldrig något mer än växlarna 7 till 11.
Ja, där finns ju risk att medcyklister skriker efter dig på vägarna. RIktigt fult!Så ser det ut med SRAM assymetrical-drev på en GRX-vev. Ser lite dumt ut tycker jag.
Visa bilaga 604954
När det rullar utför på bilvägen kanske -3 till -4% blir det sånt jäkla snurr nu tycker jag. Vet inte vad jag ligger på för rpm på pendligen men på zwift brukar jag hålla 33km/h på 60rpm (kanske inte säger någonting). Jag testar 44t. Verkar inte finnas större som passar väl ändå.En sak är att öva på hålla en högre kadens. Vid en kadens på 80 rpm så når du en hastighet på cirka 42 km/h (lite beroende på hjulstorlek) med 44t fram.
RPM 60 och 33km/h är modell ånglok.När det rullar utför på bilvägen kanske -3 till -4% blir det sånt jäkla snurr nu tycker jag. Vet inte vad jag ligger på för rpm på pendligen men på zwift brukar jag hålla 33km/h på 60rpm (kanske inte säger någonting). Jag testar 44t. Verkar inte finnas större som passar väl ändå.
Fattar men jag ska inte cykla grus utan landsväg till jobbet 👍Testade gå från 40T till 44T på grushojen för några år sen. Tog några veckor så bytte jag tillbaka till den mindre klingan. Blev inte alls bra. 44T-klingan har legat i en låda sen dess.
kanske - har 40 nu42-44t är väl ganska normalt på grävels?
Ok! Det där är dock Zwift-statistik men kanske får börja öva på högre RPMRPM 60 och 33km/h är modell ånglok.
De flesta som hänger här anser att ett normalt RPM ligger på 75-95. Lägre kommer i längden att ta död på dina knän.
Har själv varit där. Va, det är ju lika fort som "trummpinnar". Fast när man vänjer sig så inser man vad man missat.
Zwift (och RGT) premierar ju tyvärr låg kadens.Ok! Det där är dock Zwift-statistik men kanske får börja öva på högre RPM
Det blir inte för stort, jag kör 48 på gruscykeln.När det rullar utför på bilvägen kanske -3 till -4% blir det sånt jäkla snurr nu tycker jag. Vet inte vad jag ligger på för rpm på pendligen men på zwift brukar jag hålla 33km/h på 60rpm (kanske inte säger någonting). Jag testar 44t. Verkar inte finnas större som passar väl ändå.
Gött., tack! Har beställt nu- ska bli kul att testa nästa vecka 😁Det blir inte för stort, jag kör 48 på gruscykeln.
Njae, du är nog inte representativ för the average pendlarsvetto eller grusgubbe….. 😀Jag har kört 50x11-28 på grus sedan -14.
Jag är tjock, har skägg och det är en stålgalge.Njae, du är nog inte representativ för the average pendlarsvetto eller grusgubbe….. 😀
Ja det är bara där jag har statistik ifrån så kommer nog ha betydligt högre när jag kör landsväg.Zwift (och RGT) premierar ju tyvärr låg kadens.
Det du tränar på blir du bra på.Ja det är bara där jag har statistik ifrån så kommer nog ha betydligt högre när jag kör landsväg.
Får mig osökt att tänka påVäldigt få jag ser som rejsar in till jobb med tjock mage - är det olika storlek på mage beroende på vilken tid man åker in?
Och jag 50/34 med 12-25 kassett.Jag har kört 50x11-28 på grus sedan -14.
Haha härligt med 9 sidor av kommentarer om detta mysterium 😅Får mig osökt att tänka på
Varför finns det så många cyklister med riktig ölkagge?
Har lagt märke till att det finns en hel hög med överviktiga cyklister som är hyfsat seriösa. Springandes på spinningpass i cykelkläder med häftiga loggor kryddat med en ölkagge? Även har vi en hel del på jobbet som pratar cyklar och är ute på sina turer hit och dit och tar upp cyklarna på...happyride.se
Aa jag har inga klättringar 🙏🏼Fortfarande lika individuellt vilken utväxling man behöver. Om man är stark som en oxe och inte har några tunga klättringar på sina rundor går det säkert bra med stora klingor, men om man är en trött gubbe som jag, så är en 38 t klinga fint i en hel del backar hemma o utomlands, Gran Canaria t.ex. Värt att nämna att t.ex BMC kör så på en del grushojar. F.ö är 12-delat betydligt trevligare än 11-delat om man kör enkelklinga..
Haha härligt med 9 sidor av kommentarer om detta mysterium 😅
För ordningens skull bör noteras att korrekt benämning på en cyklists ölkagge är tempomage.Haha härligt med 9 sidor av kommentarer om detta mysterium 😅
Ja det kanske det är. Nu kör jag väl kanske 50% av tiden på minsta…faste det är oavsett en fördel slippa gneta på de minsta dreven på kassetten;)