Campahjul på shimanocykel=svära i kyrkan?

• Trådstartare Trådstartare Epo
  • Start datum Start datum

Epo

Ny medlem
Har bara en liten fundering om vad ni på forumet tycker om att utrusta en Shimanobestyckad cykel med ett par Campahjul? Är det som att svär i kyrkan?
/G

ja, skulle nog tro att det mer uppfattas som att svära i kyrkan om du skulle köra campa med shimano hjul, om man nu hade kunnat det. vilken tur att man inte kan det då :D

Senast redigerad av en moderator:
Ang. ditt inlägg Jensen så går det alldeles utmärkt att köra campa eftersom deras hjul levereras dels med campa och shimano body.
/G

Jensen: Shimanohjul finns inte med Campabody vad ja vet.

Eftersom du kan byta body när du inser att Campa egentligen är bättre så är det okej att köra med Campahjul även om Fulcrum är att föredra till Shimano.

Jepp, Jensen sa just det. Att det inte går att kombinera shimppahjul med campaväxlar.

Tvärtom går bra och det ser inte ens tokigt ut.

Bilagor

• shiftmate.jpg
    shiftmate.jpg
    6.7 KB · Besök: 23
Epo skrev:
-------------------------------------------------------
> Ang. ditt inlägg Jensen så går det alldeles
> utmärkt att köra campa eftersom deras hjul
> levereras dels med campa och shimano body.
> /G

om du läser mitt inlägg en gång till så ser du att jag skriver att man inte kan köra shimano hjul med campa, det vill säga campa grupp. har inte skrivit nått om att du inte kan köra campa hjul med shimano grupp :D

cerro skrev:
> Jensen: Shimanohjul finns inte med Campabody vad
> ja vet.
>
> Eftersom du kan byta body när du inser att Campa
> egentligen är bättre så är det okej att köra
> med Campahjul även om Fulcrum är att föredra
> till Shimano.

om du läser mitt inlägg så set du att det står "om man nu hade kunnat det.vilken tur att man inte kan det då" :D grabbar, ni får läsa lite noggrannare :D castrello har ju uppenbarligen förstått vad jag menade :D

Senast redigerad av en moderator:
castrello skrev:
> Menar du verkligen Jensen att man inte kan köra
> Campahjul på shimanocykel?

ska du börja du me :D vart har jag skrivit det :D

det ända jag sagt är att man inte kan köra shimano hjul tillsammans med en campa grupp (inte utan modd, med modd kanske det går). och att det nog skulle vara mer att "svära i kyrkan" att blanda in shimano grejer på en campa hoj, än vise versa :D

Jo, jag vet. Jag bara bråkade.

Men jo, för att nu ställa till det så har jag faktiskt kört campakassett med shimanoväxlar (9-delat, under en kort tid tills nya Campadelar skulle anlända) och det funkade urfint.

Men det går ju att få shimanobody till campahjul.

Dessutom har jag hört att det är värre andra vägen - dvs att ha shimanohjul och kassett och köra med campas växlar. Lär funkar någrlunda, men långt ifrån lika bra som andra vägen.

Men nåja, det där var teknik, när tråden handlar om etik, moral och religion!

Tillbaka
Topp