Har en stel BadBoy 02 och har nog cyklat ca 1000 pendlingsmil på den. Observera att den stela med CAAD 3 ram ej har skivbromsfästen. Har själv bytt till HS33:or och det funkar utmärkt, bra bett och lika underhållsfria som skivor. Har även bytt till racerkasset för att få lite bättre utväxling på asfalt. På min satt det Hutchington Top Slick 1" orginal och det var ett av de sämsta däcken jag provat, en orgie i snakebites trotts 6-7 bars tryck. Desseutom slets de otroligt fort. Bytte till Continental GP 1" men de var känsliga i sidan och näst intill omöjliga att få att ligga symetriskt på fälgen. Har nu bytt till Conti 1,25" och det är jag väldigt nöjd med, nästan samma rull som 1" och inte en enda punka (ta i trä). Såg dock att de bytt till 1,5" orginal på 05:orna så det funkar nog bra. De har nog bytt sadel nu också men min orginalsadel var inge vidare. Delar som gått sönder är boddyn (Deor) som sprack efter ~300 mil och vevlagret (Shimano no name) som skar ihopp efter ~500 mil.
Över lag är jag mycket nöjd med min BadBoy, snabb och snygg. Funderar nu på att bygga en SS för sommarpemdling och plocka delarna från BadBoyen och skaffa Furio ram med Headshock och skivor som kombinerad vinterpendlare och vinterskogscykel (gillar ej att byta däck och vill skona fincykeln från slasket). Om jag skulle köpa en ny nu skulle jag nog fundera på om man inte skulle ta en F400 (~samma pris) som har Furio ramen och försöka förhandla mig till att byta Manitou Axel gaffeln mot en Fatty R om man vill ha helstelt. Då har man möjligehet att både hänga på skivor och uppgradera till Headshock eller Lefty. Tänk på att ramarna är likadana oavsätt Fx00 siffran, Furio ramarna är samma på F400 som på F1000 bortsätt från färgen och att F400 även har V-broms fästen. Furioramarna är ju också en utväckling av gammla CAAD 4 (nya bakstag) och BadBoyen har fortfarande CAAD 3.
Hursomhelst, jag som Cannondale frälst tycker att det är klart du skall ha en Cannondale, vilken som helst.
//Erik