Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bulldog76 sa:Mitt knakljud verkar komma när jag trampar och aldrig när jag rullar eller står, så därför misstänker jag att det inte är länkaget. utan lagren i vevpartiet. Får se när jag orkar montera isär det och kolla.
Bulldog76 sa:Mitt knakljud verkar komma när jag trampar och aldrig när jag rullar eller står, så därför misstänker jag att det inte är länkaget. utan lagren i vevpartiet. Får se när jag orkar montera isär det och kolla.
soderblom sa:Haft samma ljud, men det var lager till länken som driver dämparen som var slut. Kunde se stort spel i ledpunkten med om man stod still och flexade ramen genom att trycka på pedalen med vevarmen i bottenläge.
Samma erfarenhet på ramar av liknande konstruktion när DU-bussningen i dämparen varit utsliten. Ljud som uppkommer när man trampar pga snedbelastning av länkaget.
glitch sa:soderblom sa:Haft samma ljud, men det var lager till länken som driver dämparen som var slut. Kunde se stort spel i ledpunkten med om man stod still och flexade ramen genom att trycka på pedalen med vevarmen i bottenläge.
Samma erfarenhet på ramar av liknande konstruktion när DU-bussningen i dämparen varit utsliten. Ljud som uppkommer när man trampar pga snedbelastning av länkaget.
Whaaaat??? Slut? På din Habit du köpte i vintras/våras?
Vilket smäck i så fall....
CX Grand Prix sa:Aj, det låter ju inte bra, jag som råkade impulsbeställa en habit för att prova MTB. Är tekniskt oduglig på att meka. Lite ångest får jag när man läser detta...
Kan man hoppas på dylikt går på garanti?
grynning sa:CX Grand Prix sa:Aj, det låter ju inte bra, jag som råkade impulsbeställa en habit för att prova MTB. Är tekniskt oduglig på att meka. Lite ångest får jag när man läser detta...
Kan man hoppas på dylikt går på garanti?
Det är ingen dålig cykel så du behöver inte ångra dig! :) slitage går dock inte på garanti fast om mina lager hade pajat efter ett par månade hade jag nog försökt! Mina höll över ett år iallafall.
Pölsa sa:Jag får hem min Habit Carbon 3 idag. :) Så kvällen ska ägnas åt att montera och provcykla.
Pölsa sa:Fråga. Ska man fetta in axeltappen på leftyn när man monterar hjulet första gången?
Pölsa sa:Noterat. :)
Pölsa sa:Går kanon. Ska bara justera främre broms-ok. Det ligger mot skivan. Dock verkar skivan lite skev..
smalanningen sa:Hur gjorde du? Fick min Habit 3 i veckan och skivan ligger emot lite där fram. Annars fantastisk cykel. Kanonerbjudande. Kostar ju 35000 på alla andra ställen.
big_n sa:Hej på er!
Behöver hjälp med att hitta vilka 29" hjul som passar min bad Habit carbon2.
Fram 110x15 front (lefty), bak XD driver 148x12 (Ai Offset dish)
Har ni länkar eller någon som har en uppsättning hjul till salu?
Bromptonomaden sa:Om man är 179 cm och har ben som snarare är korta än långa, tror ni att strl M passar då?
Skall tillägga att jag köpte en för stor cykel sist och inte vill göra om det misstaget på nästa cykel.
Stewe sa:Sänkstolpe känns som en självklar uppgradering på en bad habit 1 ??