Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I storlek 56-68 tycker jag att den är rätt lik nuvarande Ultimate i geometri, vilka mått är det som är så fel?Sixten Fors sa:Avgörande är vad TS söker och har för avsikt att använda cykeln till. Samt hur lång TS är och vilken ramstorlek som behövs. Ramen i fråga är rejält omodern jmf med hur en modern bockstyrecykel är måttsatt. Moderna cyklar, nästan oavsett tillverkare, är längre och flackare, har plats för bredare däck, har skivbromsar etc. oavsett om det är en tävlingsracercykel eller en vardagscykel.
För övrigt så finns väl "nuvarande Ultimate" i flera olika utföranden med olika geometri. Canyon blandar och ger, en del nytt, en del mossigt.mkallstrom sa:I storlek 56-68 tycker jag att den är rätt lik nuvarande Ultimate i geometri, vilka mått är det som är så fel?
En person som skulle överväga en Ultimate i storlek M eller L. Utimate kan man väl använda för all möjlig asfaltscykling, jag skulle kanske inte välja den för pendling, men det är inte för att den är för kort och hög.Sixten Fors sa:Hur lång? Användningsområde?mkallstrom sa:I storlek 56-68 tycker jag att den är rätt lik nuvarande Ultimate i geometri, vilka mått är det som är så fel?
+1ooms sa:Med tanke på att TS tittar på en beg. hoj för 5000kr så tror jag syftet mer är att prova på och komma igång med cykling, snarare än att nörda ner sig i detaljer och att ständigt jaga det senaste modernaste...
+1 på Gurra Gs inläggooms sa:Bästa svaret hittills i tråden har GurraG levererat; han har hojen i fråga och tycker den är bra, dessutom har han nog mer erfarenhet och kunskap än de flesta på detta forum.
HåkanC sa:Men glöm inte att det är fråga om två olika användare med nästan samma nick
Vilket i sammanhanget verkar vara en "äldre" Ultimate geo, med liknande geo som den äldre (2018) Ultimate CF SL non-Disc https://www.canyon.com/sv-se/road/ultimate/f-ultimate-cf-sl-mechanical.html till skillnad från den modernare 2019 Ultimate CF SL non-Disc https://www.canyon.com/sv-se/road/ultimate/2019/f-ultimate-cf-sl-me.html som har fått längre hjulbas, flackare styrhuvud, kortare och brantare sadelrör (just den ramen ser riktigt fin ut). Canyon har fler Ultimategotabeller att välja mellan än vad jag har kalsonger.mkallstrom sa:Edit: Det vara alltså den här jag jämförde med: https://www.canyon.com/sv-se/road/ultimate/2019/f-ultimate-cf-sl-disc-me.html
2011 var Roadlite en racer, dvs med bockstyre.konscious sa:Skippa roadlite sikta på en med Bockstyre. Fitnesscyklar är en dålig kompromiss mer passande för pensionärer som vill känna sig sportiga när dom cyklar till Hemköp.
ooms sa:2011 var Roadlite en racer, dvs med bockstyre.konscious sa:Skippa roadlite sikta på en med Bockstyre. Fitnesscyklar är en dålig kompromiss mer passande för pensionärer som vill känna sig sportiga när dom cyklar till Hemköp.
Med mellanslag har en Bullitt och är två meter. ? ?Örjan Lax sa:HåkanC sa:Men glöm inte att det är fråga om två olika användare med nästan samma nick
+1
Utan mellanslag = skägg
Med mellanslag = okänt
:-)
Örjan Lax sa:HåkanC sa:Men glöm inte att det är fråga om två olika användare med nästan samma nick
+1
Utan mellanslag = skägg
Med mellanslag = okänt
:-)