CB Mallet E vs Mallet E LS

pontakoj

Aktiv medlem
Hej!

Någon som prövat de två olika Mallet pedalerna från Crankbrothers? Ena med 52mm q-faktor, den andra med 57mm.
Vilka hade ni satsat på? Trail/Enduro :)

//Pontus

Det kan du bara svara på själv tänker jag. Beror ju på hur du är skapt och hur brett du gillar att ha fötterna. Finns inget bättre/sämre i detta.

Det kan du bara svara på själv tänker jag. Beror ju på hur du är skapt och hur brett du gillar att ha fötterna. Finns inget bättre/sämre i detta.
Jag har tyvärr inte ens suttit fast tidigare så tänkte mest vad som är vanligast och mest populärt hos gemene men. Men slutsatsen kanske är att det kvittar vilka jag väljer som första val

Vilken tråkig svar!

En mer happy svar skulle vara något som: du ska ha Nukeproof Horizon!
Hehe. Ja det är ju inte happykorrekt att inte föreslå andra produkter.?

kör själv med LS helt enkelt för att mina hälar skrapar i så jävulskt mycket i kedjestagen annars. Är väl hjulbent som en cowboy förmodligen.

kör själv med LS helt enkelt för att mina hälar skrapar i så jävulskt mycket i kedjestagen annars. Är väl hjulbent som en cowboy förmodligen.

Jag har klossarna rotaerat lite så hallarna är placerad lite innåt. Moderna vevarmar är smala i mitten, så jag rör dom inte. Stagen på mina MTB är just ok. Skulle ha mer marginal med längre axlarna, men vill ha små q-factor (som är ingen faktor!! ? ? ?).

Lätt de breda.
Har klossarna långt bak när jag åker trail och upplever det svårare att klicka ur för man kommer med mycket fot mot vevarmen med de som har kort axel.

Lätt de breda.
Har klossarna långt bak när jag åker trail och upplever det svårare att klicka ur för man kommer med mycket fot mot vevarmen med de som har kort axel.

Det är en intressant poäng! Hur problematiskt det är berör dock på hur långt bak man han klossarna och hur stora fötter man har. Och också på om man använder XC eller Trail skor.

Det är en intressant poäng! Hur problematiskt det är berör dock på hur långt bak man han klossarna och hur stora fötter man har. Och också på om man använder XC eller Trail skor.

Min setup är klossen så långt bak det går på ett par 5-10 Maltese. XC skor och Mallets känns lite meningslöst, får ändå inget stöd av plattformen då.
Problemet är klart bara när foten är nere eller lite bakåt, men oftast är det bråttom när man behöver ur.

Tillbaka
Topp