cresentracer

mikhed

Ny medlem
cresentracer
Vad tror ni förståsigpåare om cresents nya instegsracer (sorakomponeter) och kolfibergaffel för 6695. Ngt för en glad nybörjare? Tål den lite mängdträning? Min cykelhand påstår att man måste ha tiagra för träning.

cresentracer
Det beror helt på vad man kallar för träning. Sora funkar säkert prima för att köra tusen träningsmil på.
Däremot tycker jag priset ser lite väl högt ut. Du hittar säkert bättre hojar för samma pengar i nån annan butik eller så kollar du på tyskhojarna. Där får du en räser med 105 för de pengarna.
/J

cresentracer
Alltid detta tjat om växlar. Det är fel fokus, vad sitter det för hjul på hojen är frågan du skall ställa, det är där dom snålar (bl a).

Jag ska berätta om mitt instegsköp.
Jag köpte en Trek 1000 år 2002. Vevlager och bägge hjulen byttes redan första året pga skräp kvalitet.

I höstas sprack ramen efter ca 2000 - 2500 mil. Sora reglagen still going strong.

//B.

cresentracer
Jag har just beställt crescents racer vid namn 1800 med 105/ultegra, och känner mig nöjd med pris mot komponentval hittils.

Satsa på den billigaste racern, eller den med tiagrakomponenter. Tiagras nya form är inte helt fel direkt! Riktigt prisvärd cykel!

Tillbaka
Topp