Cube stereo eller stumpjumper?

peder_h

Medlem
Kikar på stereo 150 29 SL eller en stumpjumper compcarbon men kan inte bestämma mig, a 15tkr i prisskillnad.
Kom med plus och minus är ni snälla.
Cube stereo 150 c62 SL vet jag inget om och kan inte provcykla.

Tänker mer på upplevelsen av ram och annat. Tycker cuben har bra spec men ordinarie prisskillnad är ca 10tkr.
Tycker cube verkar bra men enligt recensioner lite förlegad geometri.

Skiljer inte mycket i geo mellan Cuben och Stumpyn. Skulle nog säga dött lopp i hur modern geo dom har.
För kol i den prisklassen kanske några andra tyskar kan vara intressanta? Nya Jeffsyn och Radon Slide Trail?

jag kör föregångaren till cube stereo 150 c62 sl och då 140 c62 sl och är supernöjd. kan inte tänka mig annat att även 150 är en superbra cykel.

Direkt säger jag stumpyn. Vid reklamationer och garantiärenden med Cube’n så blir d inte kul eller smidigt med danskarna/biketoyz....

Senast ändrad:
man kan gå via svenska återförsäljare så slipper man kontakten med danska biketoyz. dessutom är det mycket vanligt att återförsäljare, det vill säga fysiska butiker lägger sig under webbpriset och blir på sådant sätt billigast i Sverige och över webben. Man måste lära sig pruta. OBS detta gäller inte stora kedjor som sportsson osv. Man kan även köpa cykel via en cykelklubb som har kontakter och på det viset få hjälp och rekommendationer och bra pris.

Ja nu är det dessutom mhw-bike i Tyskland. Får nog räkna med att laga det mesta själv om det inte är ngt uppenbart och stort garantiärende.

Rompa sa:
Direkt säger jag stumpyn. Vid reklamationer och garantiärenden med Cube’n så blir d inte kul eller smidigt med danskarna/biketoyz....

Köpte från mhw-bike för länge sedan och har bra erfarenheter av dem men du har rätt. Stumpjumper säljs 4km hemifrån. Nästan 45tkr tycker jag är lite väl saftigt bara.

Är det den här du ska köpa?

https://www.mhw-bike.com/cube-stere...n-black-2019-with-damages-in-paintwork-151625

Den här lackskadan är helt klart värd 3700 kr rabatt:

CA36D54B-74D7-4434-94D4-5A6F3DDA9909.jpeg

cubefritzz sa:
man kan gå via svenska återförsäljare så slipper man kontakten med danska biketoyz. dessutom är det mycket vanligt att återförsäljare, det vill säga fysiska butiker lägger sig under webbpriset och blir på sådant sätt billigast i Sverige och över webben. Man måste lära sig pruta. OBS detta gäller inte stora kedjor som sportsson osv. Man kan även köpa cykel via en cykelklubb som har kontakter och på det viset få hjälp och rekommendationer och bra pris.

Fast handlarna har oxå ett helvete med dem så det är ändå en anledning.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp