Cykel-App till iPhone/Android?

Saxen

Medlem
Finns det ingen vettig "träningsapp" till iPhone eller android så man kan hålla koll på sina slingor man åkt och hur länge man är ute osv..? Så man slipper lägga tusentals kronor på en Garmin.

Det finns mängder. Jag kör med Runkeeper, den är numera gratis även i pro-version, men det finns många andra.

Momondo finns väl till de flesta plattformar t.ex.

Har kört det mesta men kör numera RunMeter (i princip identiskt med som CycleMeter). Grym app som ger massor av info, GPX-export (för valfri träningsdagbok) och drar väldigt lite batteri.

Rekommenderas!

Mycketvillhamer skrev:
-------------------------------------------------------
> Endomondo+funbeat.se

Finns det automagisk koppling de två emellan (för andrioid)?

Inte vad jag vet, men direkt när rundan är avklarad så laddas den upp automatiskt. Sedan loggar jag in på endomondos hemsa och exporterar gps-rundan där och importerar den till funbeat. Lite omständigt, men det går ju på under minuten. Annars kan man ju bara använda endomondo istället för funbeat om man känner för det.

Har testat MyTracks, RukKeeper och Endomondo. De fungerar ju på exakt samma sätt; tar in och loggar en massa punkter. Skillnaden är hur de presenteras och där vinner RunKeeper tycker jag som bla har koppling mellan fartkurvan och kartan mm.

Tillbaka
Topp