Cykel val!

Paris

Medlem
Cykel val!
Hej!
Jag var ute efter o köpa Vitus Sentier 29 VR Slx 1x11 men fick nu veta av wiggle att dom kanske inte kommer in nån mera.. så jag vet inte om det kommer en ny modell av cykeln, men jag vet att sommarn är kort o jag vill cykla??‍♀️
Har börjat snegla lite på NSBike eccentric Alu 29 men det är ett bra hopp uppåt i pris o vet inte om den är värd dom extra tusingarna.? Vill ha en mer aggressivare trail geometri på cykeln så om nån har bra tips på likvärdiga cyklar till Vitusen så tar jag gärna emot tips. Mvh

Cykel val!
Ns eccentric ligger på 16999kr. Cragger 7:an såg spännande ut liksom nukeproofen som jag kollat på, tyvärr dom var bägge slut i lager är 180cm så är ute efter L. Men det var två hojar precis i min smak.
Big Al gick bort tyckte jag men fanns en lite dyrare big wig som var mer intressant men har aldrig hört nått om Ragley om dom är bra.?

Cykel val!
Stål ragley är väl lite coola i alla fall. Big Al har väl samma geo som big wig?

Stålramen kostar typ det dubbla mot alu.

Finns även primal 29 , bird zero 29 och Commencal HT. Den senare är lite kortare än de andra tror jag.

Jag har inte exakt koll på priserna men detta är några varianter att titta på.

Cykel val!
Blev nyfiken angående Sentier-hojjarna, så skrev till Wiggle's support på .com-siten. Fick följande svar: "Our stock does show that they're on order, however we don't have a timefreame for when they'll be available on the site again at the moment."

Lär väl dröja ett tag då innan dom är tillbaka i lager dock.

Cykel val!
Nu har jag kikat in både primal och zero, och dom var exakt vad jag var ute efter utseende mässigt och såg ut att ha bra grejer på också,mailade dom angående vissa frågetecken, men det största frågetecknet var hur man får tag på dom?
primal 29 hitta jag ingenstans o beställa i 29” förutom några polska sidor.
Och Birden verkade det som man fick beställa lösa grejer o bygga ihop den själv?

Jingleyschmidt: Big Al gick bort på utseendet/färgen inget mer ingående än så?

Tillbaka
Topp