Var faktiskt positivt överraskad av SVT:s sändningar. Kommentatorn var, som ju flera påpekat, ingen stjärna, men nog tycker jag han var hästlängder bättre än Fagerlind som de haft på något OS-lopp. Då har man ju varit tvungen att stänga av ljudet för att inte bli illamående.
Ljungskog hade jag inga större förhoppningar på innan, men jag tycker hon var helt acceptabel. Vad gäller Bäckstedt tyckte jag han var helt i nivå med Adamsson. Inte så att de är lika, men de tillför olika saker.
Visst är det bra om kommentatorerna är vassa på att känna igen cyklister, men jag kan förstå att det inte är helt lätt. Ser numera alltför litet på cykel för att vara så bra på det själv, men även när jag tittade på det mesta som Eurosport sände vad gäller cykel så var det ibland rätt marigt, i synnerhet efter att hjälmtvånget infördes. En extra svårighet med VM är ju att de inte kör i sina vanliga tröjor utan i landslagströjorna. Sedan ska det väl påpekas att Vacchi inte på något sätt är hundrprocentig i denna "gren".