Cykel-VM på Svt

Cykel-VM på Svt
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Jämförelsevis så har svt mycket bättre bild,
> men för mig är det en gåta när man väljer att
> använda HD-kanalen till att sända ett programm
> (God kväll) där senila gubbar sitter och
> samtalar. Vad gör att det programmet blir bättre
> i HD och inte cyklingen?

Det är säkert så att det är dyrare att köpa HD-produktionen och därför snålar SVT.

Men det verkar som att herrlinjet imorgon sänds på SVT HD.

Senast redigerad av en moderator:
Cykel-VM på Svt
Bert skrev:
> Jag tyckte dom var rätt bra båda
> kommentatorerna. Det är bara det att Roberto är
> i en klass för sig, därför känns alla andra
> dåliga. Glenn t.ex. är ju tyst nästan hela
> tiden, då var svt:s bättre.

kan bara instämma. det är inte svt som ä dåliga, utan vacchi som ä en klass för sig. men det som jag tycker ä bäst me att svt sänder, förutom att man kan titta på svt när eurosport har reklam som nån nämnde, är att cykel når ut till den breda publiken i stugorna. även om många ä skeptiska till cykel så äre bra reklam o alltid äre nån extra som kollar.

Cykel-VM på Svt
Under touren kunde man lyssna på VacchiåAdamsson via Eurosport. Hittar inte länken nu och hittar inget på Eurosports hemsida heller. Nån som har den och kan skriva den här?

Cykel-VM på Svt
Härligt att se att MTB forstar hårdhet, även att Cadel är lite av en mjukis vid sidan om. Men cykla kan han definitivt. Härligt!

Hoppas SVT får vatten på sin kvarn nu och fortsätter sända VM. Och kanske även lite mer cykel. MTB och Cross VM vore kul. Speciellt för oss med Comhem...

Cykel-VM på Svt
JLarsson skrev:
> Idag går VM på Svt HD :)

Tyvärr var bildmaterialet inte i HD.
Vare sig i SVT HD eller Eurosport HD.

/Håkan

Cykel-VM på Svt
evo skrev:
> Och ja, kul att Evans vann. Även om jag gillade
> Cancellaras framfart också.

+1

Synd att inte Cancellara fick lucka. Men loppet var ganska segt. Förra året var skojigare. Då höjdes tempot för varje varv tills det var helt galet.
Kul att svt sänder i alla fall. Hoppas att de fortsätter nästa år.
/J

Cykel-VM på Svt
evo skrev:
> Fast jag tyckte det var vättre kvalitet på SVT
> än Eurosport. HD eller inte.

Håller med. Eurosport har usel kvalitet på Jag tar hellre sämre bild...

Cykel-VM på Svt
HåkanC skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Idag går VM på Svt HD :)
>
> Tyvärr var bildmaterialet inte i HD.
> Vare sig i SVT HD eller Eurosport HD.

Nä, jag märkte det. Varför sända icke-HD på HD-kanalen kan man ju fråga sig.

Cykel-VM på Svt
kul att Evens för en gångs skull vann, extra kul me tanke på att han ä mtb cyklist från början :D

o ja, eurosport hade lite sämre kvalitet på bilden, även på de bilder som såg ut att vara från samma kamera, hur kommer det sig? dock så utklassade ju eurosport svt näre gäller kommentatorer. men ruskigt bra att svt sände.

Cykel-VM på Svt
JLarsson skrev:
> Varför sända icke-HD på
> HD-kanalen kan man ju fråga sig.

Dagens SVT HD är ffa en experimentkanal, sänds det ngt program i ngn av de 'riktiga' SVT-kanalerna i HD så sänds det även i SVT HD. Finns det inget HD-program återutsänds SVT 1.

Allt enl infon på http://www.svt.se

/Håkan

Cykel-VM på Svt
breezer skrev:
> Har man Eurosport HD så får man både bra bild
> och bra kommentatorer :)

ja, hade det inte varit för combort så hade jag ju haft eurosport HD

Cykel-VM på Svt
Jag fattar inte kommentatorkommentarerna här (måste älska svenska språket=). Jag tyckte SVTs sändning idag var super. Eller, den knappa halva av den som jag såg. Att cykel är en marginalsport och att frågor som "hur många växlar har cyklarna" kommer att komma upp var jag fullt inställd på från början. Det ska ju ändå vara public service. Har iofs inte sett jättemycket cykel men saknade iallafall inte stilpoliskommentarerna...

Edit: Glömde den givna frågan: Vad är det som är så bra med den där Vachi? Men väntar mig egentligen inget svar =)

Senast redigerad av en moderator:
Cykel-VM på Svt
Vacchi älskar cykelsporten och han har en enastående förmåga att sprida sin entusiasm. Och Adamsson har ju åsikter om allt och har björnkoll. Blir en fin kombination! Sen är de båda helt vansinnigt duktiga på att spotta cyklisterna.

Jag har alltid tyckt att Adamsson och Vacchi är så bra det kan bli, men idag tittade jag på svt och insåg att det finns mer. Bäckstedt är sjukt bra! Han levererar både taktiksnack och insideinformation för alla som redan har torskat på cykling, samtidigt som han förklarar hur det går till när cyklisterna uträttar sina behov (som av någon anledning måste förklaras i varje sändning på svt) för helt oinsatta. Han har dessutom humor. Kände faktiskt inte för en sekund att jag saknade radarparet på Eurosport. Men vad vet jag, det kanske bara var nyhetens behag. Det finns ju inget bättre än en dag i soffan med med girot och knoll & tott på Eurosport :-)

Cykel-VM på Svt
baby fat skrev:
> Edit: Glömde den givna frågan: Vad är det som
> är så bra med den där Vachi? Men väntar mig
> egentligen inget svar =)

Det här kan ju vara en av grejerna som gör honom så bra:
(scenen är ett kanske två sekunder långt svep med kameran i målområdet vid typ 14:e passagen)

* SVT *
"...och här kommer en ensam schweizare..."

* Eurosport *
"...och Mathias Frank från Schwiez trampar väldigt lätt förbi och är på väg att bryta..."

Jag kan inte svära på att orden föll exakt så där, men det är skillnaden i faktainnehåll som är grejen.
(SVT:s sändning låg några sekunder före Eurosport, iaf i Telias Digital-TV, så jag hörde det själv när jag av en slump hade växlat över till SVT strax innan.)

Tillbaka
Topp