Cykelhusvagn

Cykelhusvagn
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag fattar inte riktigt var den står. Under centralbron nånstans. Måste ta fikarast och gå
> ut o kika!

Jag tror att jag vet var den står - Precis vid den här "kanalen" som går in vid Riddarhuset, med Kommerskollegium i bakgrunden, och med G:a stans t-bana en bit till vänster, bilden borde vara tagen ungefär från cykelbanan som går förbi Riddarhuset.

Eller rättare sagt, det är min kvalificerade gissning.

Edit: Verkar stämma, se denna länk: http://hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?StreetNumberId=100453088
Byggnaden till vänster på Bruses bild (som man bara ser en del av) är samma som på den här bilden.

Senast redigerad av en moderator:
Cykelhusvagn
Slängde iväg ett foto på den igår. Är det samma person som gjort dendära sommarstugan?

Bilagor

• Husvagn.jpg
    Husvagn.jpg
    54.4 KB · Besök: 117
Cykelhusvagn
Inget man vill cykla ngn längre sträcka med...

BTW: vilket nördforum... =P
[tråd ungf.] Jag åkte runt på gotland och fotograferade bussar...

Ja ja , jag ska inte klaga.

Cykelhusvagn
Scand skrev:
-------------------------------------------------------
> såg cykelvagnen parkerad där idag också, vems är den ?

Svårt att säga... Den tillhör kanske någon galen konstnär med intresse för cyklar och cykling? (Efter att ha sett kb_cks bild är jag ganska övertygad om att det är en installation och ingenting annat - Den husvagnen är nog liiiite för tung för att dra med cykel.)

Cykelhusvagn
Hur länge har den stått där? Det måste finnas personer som cyklar förbi där varje dag här på forumet. Konstigt att den får va ifred.

Undrar om det är Akay som vart på taket till lövstatippen. Klistra in koordinaterna i Google Earth/Maps och zooma 59.386972,17.790097

Cykelhusvagn
Tjena!

Visst har akay målat på taket till lövsta och även byggt traffic island huset som sedan första byggnationen har rivits en gång (av kids inte kommun eller dyl) och sen byggts upp igen.. I böjrna kunde man titta på ett fint kollage där inne om hur byggnationen gick till..
De flesta sakerna han har gjort är gjorda tillsammans med klisterpetter som mest är känd för sina rådjur men även för de maskerad fågelholkarna som sitter över hela stan..
Ett annat namn dom har är guilty&guilty när dom gav ut boken "Det kan inte vara sant"
http://www.underground-productions.se/shop/renderViewProduct.asp?product=370

Det är mer personer än så inblandade i "Familjen Barsky" men orkar inte sortera rätt i hjärnan nu..

Lite mer bilder förövrigt

hv1.jpg

hv2.jpg

hv3.jpg

hv4.jpg

hv5.jpg

Cykelhusvagn
Hahaha, jag var också förbi där idag, då låg det en snubbe å drack enliterstetrapacklådvin! Väldigt lik skogling/bigmollo ihopklonade.

Trots snus i halva ansiktet, så var han trevlig. Sa att det redan vart folk här förut å plåtat.
DSC00412Medium.JPG

Senast redigerad av en moderator:
Cykelhusvagn
Han verkade lurigt nykter och talför med tanke på tetrans innehåll å all hans snus om inte var på rätt ställe. Och han visste om konstnärens övriga installationer!

Tillbaka
Topp