Katten Kattsson
Medlem
Cykelkompisar i Stockholm
Letar efter några trevliga amatörer att cykla tillsammans med, och som cyklar långsamt, runt 10 km/h. Har ni några idéer om var jag bör leta och hur jag kan gå tillväga?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilken typ av cykling föredrar du och vilken sida om Stockholm bor du?
Tack, ängby runners låter ju perfekt i avstånd, men jag gissar att många där är snabba och har bra kondis?Facebook, tex Ursvik MTB, Ängby Runners Cykelavdelning, She Rides, mfl.
Tack, ängby runners låter ju perfekt i avstånd, men jag gissar att många där är snabba och har bra kondis?
Finns ju snabba i alla grupper, men gruppcykling handlar oftast om det sociala, sällan det är max-kondis. Testa :)
"Ängby Runners Cykelavdelning" kör ju mtb så inte direkt "citybike på cykelvägar", men verkar trevligt (har inte testat men följer på facebook).Kör med vanlig citybike på cykelväg. Bor i Bromma.
10 km/h är strax över gångfart, skrev du rätt där?
"Ängby Runners Cykelavdelning" kör ju mtb så inte direkt "citybike på cykelvägar", men verkar trevligt (har inte testat men följer på facebook).
Ta dig ut mot Ekerö. Testa att cykla till Lovö kyrka ett par ggr, det finns 2 olika vägar som tydligt syns på Google Maps i mobilen och på dator. Det blir i runda slängar 20km från Ängby. Efter 2-3 turer är du garanterat uppe i 12-15 km/h annars är det fel på cykeln.Haha jag tror tyvärr att det står rätt. Kan nog komma upp i 13 km/h en bra dag ☺ Har mycket att jobba på
Ta dig ut mot Ekerö. Testa att cykla till Lovö kyrka ett par ggr, det finns 2 olika vägar som tydligt syns på Google Maps i mobilen och på dator. Det blir i runda slängar 20km från Ängby. Efter 2-3 turer är du garanterat uppe i 12-15 km/h annars är det fel på cykeln.
Och så kan man förlänga mot reningsverket eller ut till Tappström när vädret är bra och benen pigga. Lycka till!
Jag vill bara lyfta ett riktigt bra tips du fick där i början. Det är det här du letar efter!För mig låter det som Cykelfrämjandets aktiviteter kanske kan vara något som skulle kunna passa dig. Har ingen egen erfarenhet men mitt intryck är att det är mer fokus på social cykling än någon slags träning; se t.ex. https://cykelframjandet.se/wp-content/uploads/2020/04/cykelturer_2020.pdf
Jag elcyklar sedan Aug-20 och söker sällskap för korta och längre turer, kanske till andra orter med övernattning för att få lite nya vyer. Är kvinna, pensionär snart 74, bor i Fredhäll nära Västerbroplan sedan Dec-20. Innan dess på Mariaberget i många år. Hör gärna av dig för en provtur i/runt stan, vi kan käka lunch nånstans t ex så att vi kan prata också! ? Ser fram mot att njuta av att cykla mot ett mål lite längre bort från stan så småningom för nya äventyr - med batteriet i bagaget. Siwa