Cykelkraft eller bikester

SocialGimp

Aktiv medlem
INN-shoparna är ju grymma för den som gillar överraskningar för när man väl får leverans har man för länge sedan glömt vad/att man beställde!
Har aldrig handlat från Bikeinn men Deporvillage funkade bra för mig ivarje fall.

Fanns det inte ngn stor onlineshop i Italien oxå förresten?

Valhalla_

Aktiv medlem
INN-shoparna är ju grymma för den som gillar överraskningar för när man väl får leverans har man för länge sedan glömt vad/att man beställde!
Har beställt därifrån flertalet gånger och har då aldrig blivit överraskad. Men deras beskrivningar av varorna är lite taffliga så man måste vara noggrann.

moros

Aktiv medlem
Killgissar att det kan bero på att en del av Bikesters priser ”egentligen” är i euro, så de svenska priserna vandrar omkring lite med växlingskursen.
Nej jag tror inte det är relaterat till det. Samma produkt kan kosta 465 sen 535 sen 695 sen ner till 535. Det är så på många produkter. Tror inte att deras distributörer pendlar så i pris.

Skulle köpa ett extra hjulset men velad lite mellan några olika. De låg i favoritlistan ett tag. Rena jojo, när jag väl bestämt mig var de dyra, men mycket riktigt, plötsligt sjönk de igen

Fattiglapp

Aktiv medlem
Senast jag handlade från Bikester noterade jag att listan på märken som de 10%:en inte gäller på blivigt många gånger längre än tidigare tyvärr. Blev inte så många procent rabatt alls till slut :-(

LosChris

Ny medlem
Finns ju lite andra alternativ längre söderut oxå. Har bara köpt hjälm från Deporvillage men sedan finns ju även Bikeinn med. Tror båda ligger i Spanien.
Köpte från Bikeinn förra veckan senast. De skickas från Spanien och beroende på vad man väljer för frakt kan det ta några dagar extra. Men båda gångerna kom det inom en vecka.

Byggde nyligen om cykeln och fick beställa delar från i stort sätt alla olika tyska aktörer som nämnts+Bikeinn och Bikeshop.

Bikester hade inget i lager och Cykelkraft kollade jag inte ens hos.

TobiasLj

Aktiv medlem
Köpte från Bikeinn förra veckan senast. De skickas från Spanien och beroende på vad man väljer för frakt kan det ta några dagar extra. Men båda gångerna kom det inom en vecka.
Har också bra erfarenhet av *inn. Inte ofta jag beställt men leveranstiden har alltid stämt med det som de säger på sin sida. Definitivt inte lika snabba som Bikester (förutsatt att det finns i rätt lager) men helt ok.

WFD

Aktiv medlem
Bikester är ett mysterium. Gigantisk butik och extremt lite delar. Det går inte att beställa till butik. En anledning sägs vara att dom beställer från olika kager/butiker. Det går inte att ringa dom under högsäsong.

Många andra butiker i Sverige, t ex Cykloteket-kedjan, har inte delar i lager. Men erbjuder en imponerande leveranstid på 2-3 veckor. Det gör att man blir tvingad att köpa från butiker i Europa. Ofta billigare delar men något dyrare frakt.

TobiasLj

Aktiv medlem
Bikester är ett mysterium. Gigantisk butik och extremt lite delar. Det går inte att beställa till butik. En anledning sägs vara att dom beställer från olika kager/butiker. Det går inte att ringa dom under högsäsong.
För mig är Bikester ofta det givna valet om jag vet vad jag vill ha. Bra pris, ingen frakt, bra leveranstid och aldrig problem med returer.
Tyvärr är deras produktinformation ofta extremt dålig och många gånger finns samma plagg eller pryl mer än en gång i butiken med samma produktinfo men med olika artikelnummer.
Kundtjänsten skall vi inte prata om, tror aldrig jag fått svar...

Raftö

Aktiv medlem
OT: Kollar alltid mina två LBS först, Rydins cykel i Åkersberga och Cykelhuset i Väsby. Ville ha växelreglage och bromshandtag, fanns inte i lager och Shimano hade typ 6 månaders leveranstid. Bike24 hade grejerna hos mig på två dagar. Något är knas.

Marklyft

Aktiv medlem
OT: Kollar alltid mina två LBS först, Rydins cykel i Åkersberga och Cykelhuset i Väsby. Ville ha växelreglage och bromshandtag, fanns inte i lager och Shimano hade typ 6 månaders leveranstid. Bike24 hade grejerna hos mig på två dagar. Något är knas.
Det har väl varit trenden i flera år nu, de mindre lokala handlarna får inte tag i några prylar genom generalagenterna. Det enda sättet få tag i nått är från de stora internethandlarna.

Topp