Cykelkraft eller bikester

Kashew

Aktiv medlem
jag rate’ar bikester högst av online butikerna (bikester, wiggle, bike-comp.de, cykelkraft, bikeshop, cykelgear). Finns säkert fler men dessa är de jag har använt de senaste 6-7 åren

JohanRR4

Aktiv medlem
Jag har köpt från Bikester, Bike-components och bike24 och har inte haft problem med någon av dem. Om jag skulle välja en dock så är det definitivt Bike-components; bäst sida, bra utbud och oftast bäst priser (iaf innan euron gick upp).

Köpte dubbdäck från Cykelkraft för de hade rea. La beställning den 12:e, efter två mail och tio (!) dagar återkommer de "tyvärr verkar din order slunkit mellan raderna, jag har bett lagret prioritera din order så den kommer fram så snabbt som möjligt. Fortfarande inte hört något mer än det dock...

Berk

Aktiv medlem

Manurhin2

Aktiv medlem
Bikester kan i undantagsfall även med tiggarkod konkurrera med dom riktiga tyskarna.
Själv kollar jag bara Bikester när dom andra har slut i lager.

jolov

Aktiv medlem
Jag tycker bikester funkar bra. Ffa då man kan få snabb leverans 1-3 dagar, 10% rabattkod och gratis frakt

Bike24 tar ju typ en arbetsvecka på sig att ens skicka grejerna

glitch

Aktiv medlem
Av Cykelkraft och Bikester - Bikester alla dagar i veckan. Snabba, brukar nästan alltid ha fri frakt, 10% rabatt är standard med benify via jobbet, smidigt med Klarna och smidiga kostnadsfria returer och ett bra sortiment.
Bike24 / Bike components / R2 - är alla bra, men mer omständigt med returer (Bike 24 returer har tagit över en månad innan jag haft pengarna åter). De brukar nytthas mer om det är specifika saker som är avsevärt mycket billigare än bikester / inte finns hos bikester.

Bikester idag är enormt mycket bättre än för ett par år sen.

eucalyptus

Aktiv medlem
Ja, Bikester är bra men bike24 är nog generellt mer än 10% billigare utan kod
Bike24 utbud kan vara bäst av alla butiker! Helt enormt och man hittar verkligen de allra mest nischade produkterna. Bara kolla utbudet av SPD skor... De har ALLA de fina och lyxiga varianterna i lager, skor som andra butiker inte ens vet existerar. Supacaz Kazze, Lake med flera. Cykelkraft kan knappt lagerhålla ett par S-phyre i annat än storlek 42 för det är den storleken chefen har och han tar skorna när de inte sålts :P

R2 har även de nischade produkter men mer på komponentsidan och R2 gör även hela världen en tjänst genom att väga varje produkt

manneblask

Aktiv medlem
Bike24 och deras expressfrakt är det bästa vid villhöver-situationer. Bikester är bra också, Klarna, gratis retur osv är nice och om grejorna finns i Sverige-lagret.

eucalyptus

Aktiv medlem
Av Cykelkraft och Bikester - Bikester alla dagar i veckan. Snabba, brukar nästan alltid ha fri frakt, 10% rabatt är standard med benify via jobbet, smidigt med Klarna och smidiga kostnadsfria returer och ett bra sortiment.
Bike24 / Bike components / R2 - är alla bra, men mer omständigt med returer (Bike 24 returer har tagit över en månad innan jag haft pengarna åter). De brukar nytthas mer om det är specifika saker som är avsevärt mycket billigare än bikester / inte finns hos bikester.

Bikester idag är enormt mycket bättre än för ett par år sen.

Instämmer att returtiden är katastrof från Bike24. Har själv gjort 2 returer i somras som tog 1 månad. Varav andra gången var det skor för 20 000kr som DHL slarvade bort vilket ledde till flera dussintals mail. DHL tog inget ansvar men efter 3 veckor så erbjöd Bike24 att betala tillbaka i förtid tills DHL fått fingrer ur....

R2 bike har även 100 dagars returrätt vilket är galet länge men väldigt bra! Att båda erbjuder gratis retur från Sverige till Tyskland är mycket uppskattat då de som sagt tidigare erbjuder produkter som ingen annan har och därför är det smidigt om man vill testa dyrare skor :D

moros

Aktiv medlem
Med en euro på nästan 11 så är det knappt att Bike24 är billigare än BIkester längre. Men som med allt annat, vissa produkter är billigt på ett ställe medan andra är dyrare. Nackdel Bikester jämfört med Bike24 r2 osv är ju Bikesters ofta genomusla beskrivningar på produkter. Försökte köpa en Charger dämpare, det var tamejfan helt omöjligt att hitta rätt. På de andra tyskarna så är det rätt lätt eftersom de har vett nog att nästan alltid lista tillverkarens art nr.

I antal köp så ligger nog Bikester på topp för mig och deras frakt och returer är väl en faktor. Just nu väntar jag på ett Bike24 paket, mest för att de hade ett antal produkter som Bikester inte har, samt rea på några grejer som jag villhövde. Men vi får se om det dyker upp innan helgen. Beställde i söndags kväll, skickades igår eftermiddag.

Cykelkraft, vad är det?

Laan84

Aktiv medlem
Bike-components brukar i slutänden få flest order av mig pga priset. På en order med blandade delar på säg 3000kr hos dem, så ligger motsvarande inte sällan på 4000 på bikester.

tobo

Aktiv medlem
Jämfört med Bikester har Wiggles grejer dröjt längre för mig, frakten har varit dyrare och de har inte kunnat slå samman ordrar när jag har bett om det (velat lägga till fler saker i en beställning).

Bikester har lager i Tyskland och Sverige (markeras som "snabb leverans" i deras webshop).

Wiggle skickar sina grejor från Birminghamtrakten i Storbritannien (utanför EU, mer administration med t.ex. tull, vilket innebär längre leveranstid).

Nito

Aktiv medlem
Handlar rätt ofta från Bikester. Bra priser och inga konstigheter vid eventuella returer. Är det bara via Benify som ni får 10% rabatt? Antar att dealen inte finns för Benify privat?

Joppe_k

Aktiv medlem
Bike-components var bra förr i tiden tyckte jag, men senaste åren har de blivit så dyra. Känns som de ligger 10-20 % över t.ex. Bike24 eller Bike-discount konstant.

r2-bike är ju grymma iom att de har lite ovanliga saker och ganska mycket i lager. Ofta rätt dyra, men om man hakar på någon rea kan man få ett bra pris.

Bikester tycker jag också är dyra. Kollade nyligen på deras rea, men i stort sett allt jag ville ha fanns för samma pris (eller lägre) hos Bike24 för "standard pris" så det blev ingen beställning...

Sammanfattningsvis så beställer jag oftast från Bike24. Bäst sortiment och bäst pris alltsomoftast.

moros

Aktiv medlem
Bike-components var bra förr i tiden tyckte jag, men senaste åren har de blivit så dyra. Känns som de ligger 10-20 % över t.ex. Bike24 eller Bike-discount konstant.

r2-bike är ju grymma iom att de har lite ovanliga saker och ganska mycket i lager. Ofta rätt dyra, men om man hakar på någon rea kan man få ett bra pris.

Bikester tycker jag också är dyra. Kollade nyligen på deras rea, men i stort sett allt jag ville ha fanns för samma pris (eller lägre) hos Bike24 för "standard pris" så det blev ingen beställning...

Sammanfattningsvis så beställer jag oftast från Bike24. Bäst sortiment och bäst pris alltsomoftast.
Stora nackdelen med Bikester utöver deras ofta undermåliga produktinformation är deras hittepåpriser. Det kan diffa ganska rejält från vecka till vecka, oavsett om det är kampanj eller inte. Har man haft lite prylar i sin favoritlista ett tag så vet man vad jag menar. Bike24 där är det oftast samma pris när man kollar samma produkt mellan gångerna.

r72

Aktiv medlem
Ska jag ha något kollar jag Bike-discount, Bike24 och Bikester. Har alltid funkat klockrent med leverans. Har bara behövt returnera till Bikester men det funkade också bra. Wiggle har jag slutat handa ifrån, mest pga priset.
Men egentligen har jag nog mest beställt från Cykelcity senaste året. Tycker de har rätt bra priser och är snabba på att skicka.

Startgas

Aktiv medlem
Skulle beställa något med kort varsel just innan semestern i år, och märkte att bikester och bike24 enbart erbjuder standardfrakt. Är det en trend att inte erbjuda lite dyrare expressfrakt längre?

Marklyft

Aktiv medlem
Stora nackdelen med Bikester utöver deras ofta undermåliga produktinformation är deras hittepåpriser. Det kan diffa ganska rejält från vecka till vecka, oavsett om det är kampanj eller inte. Har man haft lite prylar i sin favoritlista ett tag så vet man vad jag menar. Bike24 där är det oftast samma pris när man kollar samma produkt mellan gångerna.
Killgissar att det kan bero på att en del av Bikesters priser ”egentligen” är i euro, så de svenska priserna vandrar omkring lite med växlingskursen.

SocialGimp

Aktiv medlem
Finns ju lite andra alternativ längre söderut oxå. Har bara köpt hjälm från Deporvillage men sedan finns ju även Bikeinn med. Tror båda ligger i Spanien.

Topp