Alfred larsson
Medlem
Cykelkraft eller bikester
Jag har alltid undrat över vilket företag som är bäst, vad tycker ni?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
OkR2-bike
Bike24
Bike-discount
Bikester ÄR tysken.Bikester är faktiskt ok, men inte så bra som tysken.
Bike-components.de är också bra.
Bikester ÄR tysken.
Men jag förstår fortfarande inte riktigt relationen mellan dem, Wiggle, CRC och Bike24.
Bike24 utbud kan vara bäst av alla butiker! Helt enormt och man hittar verkligen de allra mest nischade produkterna. Bara kolla utbudet av SPD skor... De har ALLA de fina och lyxiga varianterna i lager, skor som andra butiker inte ens vet existerar. Supacaz Kazze, Lake med flera. Cykelkraft kan knappt lagerhålla ett par S-phyre i annat än storlek 42 för det är den storleken chefen har och han tar skorna när de inte sålts :PJa, Bikester är bra men bike24 är nog generellt mer än 10% billigare utan kod
Har flaskor och kläder med deras logga som fortfarande används :-)Cyclecomponents.com var en bra e-butik
Av Cykelkraft och Bikester - Bikester alla dagar i veckan. Snabba, brukar nästan alltid ha fri frakt, 10% rabatt är standard med benify via jobbet, smidigt med Klarna och smidiga kostnadsfria returer och ett bra sortiment.
Bike24 / Bike components / R2 - är alla bra, men mer omständigt med returer (Bike 24 returer har tagit över en månad innan jag haft pengarna åter). De brukar nytthas mer om det är specifika saker som är avsevärt mycket billigare än bikester / inte finns hos bikester.
Bikester idag är enormt mycket bättre än för ett par år sen.
Men jag förstår fortfarande inte riktigt relationen mellan dem, Wiggle, CRC och Bike24.
Känns så. Framför allt riktigt skralt utbud när jag kollat efter något.Är rosebikes helt ute ur bilden? Köpte en del därifrån för några år sedan.
Jämfört med Bikester har Wiggles grejer dröjt längre för mig, frakten har varit dyrare och de har inte kunnat slå samman ordrar när jag har bett om det (velat lägga till fler saker i en beställning).Bikester, Wiggle och CRC har samma ägare.
På den tiden Jenni och Mats Ribacka supportade den svensk-finsk marknaden var Rose fantastiskt bra, numera verkar företaget mer eller mindre har lämnat den nordiska marknaden.Är rosebikes helt ute ur bilden? Köpte en del därifrån för några år sedan.
Jämfört med Bikester har Wiggles grejer dröjt längre för mig, frakten har varit dyrare och de har inte kunnat slå samman ordrar när jag har bett om det (velat lägga till fler saker i en beställning).
Jag fick en från Benify privat för 2 månader sedan.Handlar rätt ofta från Bikester. Bra priser och inga konstigheter vid eventuella returer. Är det bara via Benify som ni får 10% rabatt? Antar att dealen inte finns för Benify privat?
Har bara Mecenat alumni och där finns det inte. Så man får bara engångskoder då och då på Benify, inte att alla köp via dem är 10%?Jag fick en från Benify privat för 2 månader sedan.
Fanns (finns?) även via Mecenat för studenter tidigare
Japp. Därför beställer jag inte därifrån längre.Bikester har lager i Tyskland och Sverige (markeras som "snabb leverans" i deras webshop).
Wiggle skickar sina grejor från Birminghamtrakten i Storbritannien (utanför EU, mer administration med t.ex. tull, vilket innebär längre leveranstid).
På Benify finns det jämnt 10%Har bara Mecenat alumni och där finns det inte. Så man får bara engångskoder då och då på Benify, inte att alla köp via dem är 10%?
Stora nackdelen med Bikester utöver deras ofta undermåliga produktinformation är deras hittepåpriser. Det kan diffa ganska rejält från vecka till vecka, oavsett om det är kampanj eller inte. Har man haft lite prylar i sin favoritlista ett tag så vet man vad jag menar. Bike24 där är det oftast samma pris när man kollar samma produkt mellan gångerna.Bike-components var bra förr i tiden tyckte jag, men senaste åren har de blivit så dyra. Känns som de ligger 10-20 % över t.ex. Bike24 eller Bike-discount konstant.
r2-bike är ju grymma iom att de har lite ovanliga saker och ganska mycket i lager. Ofta rätt dyra, men om man hakar på någon rea kan man få ett bra pris.
Bikester tycker jag också är dyra. Kollade nyligen på deras rea, men i stort sett allt jag ville ha fanns för samma pris (eller lägre) hos Bike24 för "standard pris" så det blev ingen beställning...
Sammanfattningsvis så beställer jag oftast från Bike24. Bäst sortiment och bäst pris alltsomoftast.
Kollade nu igen, jag får inte upp något alternativ vad gäller frakt. Mycket märkligt.Fick hem från B24 på 1 dygn i veckan med expressfrakt.
13 dagar snabbare än PN skickar inom Sverige
Killgissar att det kan bero på att en del av Bikesters priser ”egentligen” är i euro, så de svenska priserna vandrar omkring lite med växlingskursen.Stora nackdelen med Bikester utöver deras ofta undermåliga produktinformation är deras hittepåpriser. Det kan diffa ganska rejält från vecka till vecka, oavsett om det är kampanj eller inte. Har man haft lite prylar i sin favoritlista ett tag så vet man vad jag menar. Bike24 där är det oftast samma pris när man kollar samma produkt mellan gångerna.
Kollade nu igen, jag får inte upp något alternativ vad gäller frakt. Mycket märkligt.
Köpte igår med kod från benify privat så det lär funkaHandlar rätt ofta från Bikester. Bra priser och inga konstigheter vid eventuella returer. Är det bara via Benify som ni får 10% rabatt? Antar att dealen inte finns för Benify privat?
Ok! Synd att jag inte tänkte på detta förra månaden när jag handlade delar och kläder för flera tusen på Bikester. Oh well, då vet jag inför framtiden.Köpte igår med kod från benify privat så det lär funka