Cykelkraft - sega leveranser

waqr

Medlem
Nån som har erfarenhet av att Cykelkraft är sega i sina leveranser? Beställde tidigt förra veckan saker som fanns i lager men dom har fortfarande inte skickat det. Pratade med dom i torsdags och då skulle som skicka det jag beställt men ännu har dom inte gjort det. Provade att ringa tidigare idag men då var det 17st i kön och aktiverade då deras återuppringnings funktion men dom har ju naturligtvis inte ringt tillbaka. Ringde nu igen och fortfarande 17st i kön.

Nån som har liknande erfarenheter?

Jag har märkt av samma sak på sistone. De brukade vara snabba tidigare. Jag skulle gissa att de har ganska mycket växtvärk, de påstår i alla fall själva att de växer så att det knackar. Förhoppnigsvis får de ordning på det snart. Att inte gå ut med detta på hemsidan är dock ganska dåligt kan jag tycka.

Senast ändrad:
Cykelkraft ….

Försökte köpa cykel därifrån till frugan förra året. Visst, den finns i lager sa dom. Nån vecka senare sa de att den va på G.
Sen skyllde de på leverantörens lagersystem. Sen var den slut. Fast vi fick pengarna tillbaka. Gjorde nytt försök. Samma sak igen.

Äntligen drog vi vår lärdom och skrev upp dom i svarta boken. Aldrig mer Cykelkraft!

Beställde också förra veckan och började fundera idag om det kan ha hänt något med min beställning då jag fortfarande inte fått någon avisering om att det är skickat. Men som av en händelse fick jag ett meddelande att det kom fram hos mitt postombud nu på eftermiddagen, nu återstår det bara att se om det är rätt saker i paketet!

Har testa att ringa igen men nu är det 19 i kön och fortfarande ingen som ringt tillbaka. Sjukt dåligt. Kommer också fortsätta handla hos Bikester. 3 dagar från Tyskland varje gång. Det är service det!

Har beställt från cykelkraft typ 6-8ggr sen nyår. Bland annat en trainer, cykel och massa delar.. alltid snabb leverans och snabba svar genom chatten om det värt något jag undrar över. Senast beställde jag endast ett ynka kedjelås. Det var 2 veckor sen och det har fortfarande inte kommit.. det är skickat och har ett sändningsnummer, men går ej att spåra pga det är ett brev.. så det skyller jag på postnord. Efter 2 kontakter med cykelkraft Ang detta så tycker dom att jag ska kolla med mitt utlämningsställe, men dom kommer troligen hitta lika lite som mig när de söker på kollinummret. Så det enda jag kan klaga på är väl att jag nog tycker att dom bara kunde skicka ut ett till kedjelås.. har ändå handlat grejer för 35000+ där sen nyår :/

Jag har visst bara köpt av dem en gång sen de integrerade cyclecomponents - två kedjor och två flaskor kedjesmörj som fanns i lager och kom fram på ett par dagar (Posten ombud @ 69 kr).

Tråkigt att det verkar vara dåligt i många fall.

Jag har också beställt saker som funnits på lager och har reagerat på att det alltid verkar ta typ två dagar längre än alla andra nätbutiker. Inget strul utan bara att det tar väldigt lång tid.

Cykelkraft sa att 2-5 dagars leverans på en vara som jag beställde den men det visade sig ta > 2 veckor. De verkar inte ha koll på leverantörernas lager.

Jeppe_E sa:
sjöberg0240 sa:
... har ändå handlat grejer för 35000+ där sen nyår :/

Ja?

Det är inte så att de särskiljer kunder.. Du är en kund för dem.

Jaja, hursomhelst så känns det som en småsak för dom att helt enkelt skicka ut ett nytt lås för 99:- ? För dom vill säkert behålla kunderna.. va aggressiva folk är på det här forumet ? spelar ingen roll vad man skriver eller vart, finns alltid nån som vill diskutera lite extra ..

Pratade precis med dom och det enda dom kunde säga var att dom hade mycket leveranser just nu och mitt paket skulle skickas så fort som möjligt. Total katastrof enligt mig. Dom kunde ju åtminstone skriva ut på hemsidan att lev tiden just nu är minst 2 veckor även på lagervaror. Gick inte heller att makulera ordern då den hade gått för långt i deras system...........

Nej, blir Bikester för mig för hela slanten framöver!

Senast ändrad:
waqr sa:
Pratade precis med dom och det enda dom kunde säga var att dom hade mycket leveranser just nu och mitt paket skulle skickas så fort som möjligt. Total katastrof enligt mig. Dom kunde ju åtminstone skriva ut på hemsidan att lev tiden just nu är minst 2 veckor även på lagervaror. Gick inte heller att makulera ordern då den hade gått för långt i deras system...........

Nej, blir Bikester för mig för hela slanten framöver!
Varför bikester? Finns många tyskar med betydligt större sortiment och oftast bättre priser, t.ex. bike-components, bike-discount, bike24, etc.

Ojämnt bemötande eller ren tystnad, ibland snabb leverans, ibland för lång tid för lagervara (+10dgr). Det har sagts i andra trådar och jag säger det i denna: har du bråttom, beställ för säkerhets skull från någon annan leverantör än Cykelkraft!
De gör säkert så gott de kan men något behöver åtgärdas i deras order och leverans system, alltför ojämnt för att kunna litas på enkom.
Tur att vi har så många andra alternativ att ta till med högre leveranssäkerhet när det är viktigt/brådis
/C

sjöberg0240 sa:
Jeppe_E sa:
sjöberg0240 sa:
... har ändå handlat grejer för 35000+ där sen nyår :/

Ja?

Det är inte så att de särskiljer kunder.. Du är en kund för dem.

Jaja, hursomhelst så känns det som en småsak för dom att helt enkelt skicka ut ett nytt lås för 99:- ? För dom vill säkert behålla kunderna.. va aggressiva folk är på det här forumet ? spelar ingen roll vad man skriver eller vart, finns alltid nån som vill diskutera lite extra ..
Det här låter ju helt orimligt. Har haft ett antal ärenden liknande ditt hos cykelkraft, och de har alltid skickat ut ny småpryl typ dagen efter. Du måste ha fått prata med någon rookie som inte vågat ta beslut... ta kontakt igen om du inte fått grejorna!

Nu var det ett tag sen jag handlade där men sa senast till dem att nu handlar jag inget mer före man kan få hämta ut varorna i butiken (bor i stockholm..) de har kanske ändrat nu men förut var deras frakt dyrare än att ta varorna från Tyskland. Köpte precis ett styre från kina bara för nöjes skull för några hundringar till och med de hade inkl. Frakt i priset :)

sDahl sa:
Nu var det ett tag sen jag handlade där men sa senast till dem att nu handlar jag inget mer före man kan få hämta ut varorna i butiken (bor i stockholm..) de har kanske ändrat nu men förut var deras frakt dyrare än att ta varorna från Tyskland. Köpte precis ett styre från kina bara för nöjes skull för några hundringar till och med de hade inkl. Frakt i priset :)

Liten notering ang kina och fraktfritt, övriga världen subventionerar kina-frakten som en gammal tjänst för att boosta tradingen. Det leder idag till ett ojämnt vågläge, för mottagande postbolagen/länderna, då det mesta produceras i kina och skeppas därifrån.
/C

Min Kina leverans blev lev på 14 dagar :) Tycker ändå det är lite synd med Cykelkraft de har ett bra utbud till okej priser så bara de skulle få till det här med leverans och vad det kostar så skulle jag handla mer där. (helst gratis och hämta i butiken dagen efter ..)

Beställde den 15:e, saker som skulle finnas i lager. Väntar fortfarande, men nu ligger iallafall prylarna hos PostNord i Härryda sedan i måndags...

cwh1973 sa:
sDahl sa:

Liten notering ang kina och fraktfritt, övriga världen subventionerar kina-frakten som en gammal tjänst för att boosta tradingen. Det leder idag till ett ojämnt vågläge, för mottagande postbolagen/länderna, då det mesta produceras i kina och skeppas därifrån.
/C

Beställde en Zojirushi från Japan, det var också fraktfritt.

Cykelkraft och PostNord är ingen bra kombination. Cykelkraft är ofta sega i sina leveranser och PostNord är inte tillförlitliga. Återigen drabbas man, trots att jag tycker jag varit ute i god tid. Lägger en order den 18 juni på varor som "finns hemma". Först den 26 juni skickar Cykelkraft iväg varorna. Den 27 juni fastnar försändelsen hos PostNord i Härryda/Göteborg. Och där ligger den kvar än. Den 29 juni mejlar jag till Kundservice på PostNord. Inget Svar. Mejlar igen till PostNord den 2 juli - inget svar. Mejlar en tredje gång till PostNord den 3 juli - och får ett svar några timmar senare!
Svaret jag får från PostNord är:
"Hej!
Tack för ditt mejl!
Jag ber om ursäkt för de långa svarstiderna vi har nu, vi arbetar för att korta ner dom.
Jag har spårat försändelsen och ser att den inte rört på sig sedan den 27 juni. I det här fallet behöver du kontakta avsändaren för att göra en reklamation. Det är avsändaren som har möjlighet att ersätta dig i form av nya varor eller pengarna tillbaka då du är deras kund.
De tar sedan reklamationen vidare till oss och eventuell ersättning från oss betalas ut till vår fraktbetalande kund.
Jag önskar dig en fortsatt bra dag.
Med vänliga hälsningar,
NN /PostNord"

Jo, tack så mycket! Inte heller Cykelkraft svarar på mejl, varför jag idag suttit i telefonkö och förspillt 30 minuter av min tid, innan jag kom fram. Så nu väntar jag på en ny försändelse från Cykelkraft. Kanske kommer den till mig innan sommaren tagit slut... F-n tro't!

Urusel service, köpte ett campa vevlager nyligen, valde cykelkraft för att jag trodde det skulle snabbare är tyskarna eftersom det fanns hemma enligt deras hemsida. Det tog två veckor innan jag fick hem det och sedan visade det sig att det ena lagret var defekt... ringde deras kundtjänst och bad dem snabbt skicka ett nytt men det gick inte.... man måste beställa via hemsidan och då skulle det antagligen ta lång tid igen eftersom de låg efter med sina leveranser.... ringde Racerdepån i Falköping, han skickade direkt och lagret låg i min brevlåda dagen efter! Suveränt!!!

Sluta handla på cykelkraft, det är nog enda sättet att få dem att skärpa sig

La en beställning i slutet av maj. Fortfarande inte fått några saker, har försökt maila i omgångar sedan dess, fortfarande inte fått något svar. :)

Hadde väll tur.
Beställde ovaldrev lördakväll, på tisdag kommer brevbäraren ringer på och levererar direkt :)

La precis in en order i/på Cykelkrafts webshop..

Har tidigare erfarenhet av den sega orderhanteringen hos Cykelkraft så skall bli spännande å se hur lång tid det tar denna gång, helst mitt upp i självaste julhandeln! :)

Har ingen som helst brådska å få beställningen (eller till Påsk 2019 får den gärna ha kommit) så ser impulsköpet (pga bra pris) som ett litet experiment :)

Jag har också precis lagt en order hos Cykelkraft. Det jag har beställt finns i webblager enligt Cykelkrafts hemsida (inklusive min storlek). Preliminär utleverans ska ske imorgon - 17 december 2018. Ska bli intressant att se hur fort detta går...

/FRISGO

Samma historia, frun beställde en cykel hos Cykelkraft i våras. Enligt webbsidan fanns den "i lager". Det tog drygt 10 dagar innan man skickade cykeln till oss, och några få dagar innan den levererades.

Det var ingen brådska för oss, men om en födelsedagspresent kommer före födelsedagen blir alla gladare.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp