F
Federer
Guest
Cykelsko
Ni som bara använder vanliga plattpedaler , kör ni med speciella cykelskor , eller är det bortkastade pengar?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ok ,jag har den översta varianten, det är väl oftast den som följer med cykelköpet,vad är fördelen med dom andra och vilka skor använder du??Med vanliga menar du då
![]()
eller
![]()
?
I det första fallet, nej. I det andra ja.
Ok ,jag har den översta varianten, det är väl oftast den som följer med cykelköpet,vad är fördelen med dom andra och vilka skor använder du??
Jo, jag är införstådd med det, ville bara sondera terrängen lite, än så har min cykling mest varit att ta sig från a till b , ingen träningskörning. Jag får väl se om jag byter pedaler, men vill inte ha klickpedaler och skor, utan nått som funkar bättre än det jag har nu och skor som man kan ha även när man inte cyklar.Men Five Ten och de från Shimano lämpar sig inte jättebra för de övre pedalerna. För de skorna som är gjorda för "plattpedaler" har ett mjukt gummi som greppar på spikarna (som du ser på den nedre bilden). Upplever du något problem nu när du cyklar? Kör du på väg eller i skogen? Jag tror du nog kommer få en bättre upplevelse om du dessutom byter pedal till något som passar din cykling bättre.
Jag är skadad, men jag skulle inte kunna cykla till affären ens utan att vara iklickad. Det känns jättekonstigt att cykla på någon damcykel på landet, eller ännu värre, på sin egen cykel utan riktiga skor. Men det finns ju bra skor som går att gå i också.
Giro Jacket 2:Har du en länk?
ClipsGammaldags remmar - har glömt vad de kallas
Nått sånt här?Gammaldags remmar - har glömt vad de kallas - är jättebra till vanliga skor, om man cyklar litet sträckor med vanliga pedaler. Man behöver inte dra åt dem, de hjälper både till högre hastighet och längre sträckor.
Ja, det är inte bara remmar, utan en plastform man trär skon i.
Gammaldags remmar - har glömt vad de kallas
Korg