Cykelskor för breda fötter?

Lyfter tråden igen efter några år; någon som har ny information? Jag har riktigt breda ankfötter och har dessutom fått benpåväxt där foten är som bredast (utanför lilltåns trampdyna); där har jag nu en plågsam inflammation och svullnad p g a att mina breda cykelskor inte är tillräckligt breda... överväger operation, men oavsett behöver jag nya MTB-skor (nu SIDI MEGA stl 45) och eventuellt då även ersättare till mina vinterskor (NW storlek UK 11).

Lakecycling.com
Följ måttabellen på hemsidan. Första cykelskorna som faktiskt passar mina ankfötter med höga vrister. Finns hos cykelkraft med gratis returfrakt om du vill ha möjlighet att prova dem. Bor du i Göteborg så finns de hos bikefixx.

+1 på Lake, jag köpte direkt från dem då jag behöver större storlek - 50 - som inte tas in i Sverige. Men med ankfötter, d.v.s. bred framfot och smal häl är de de enda som funkar av alla, Shimano och Spec var bara ett skämt men jag har provat mig genom i princip allt. Bont var jämförelsevis tillräckligt breda i framfot men hälarna skvalpade runt helt utan grepp. Den där värmeanpassningen fungerade inte alls för att smalna av hälen, är nog mest i praktiken görbart för att ge plats för nån mysko knöl man har, d.v.s. bredda lite grann punktvis.
Lake passade rakt av perfekt, köpte enl. länken nedan, skon är splittad med lite flexiga paneler och sitter som ett par strumpor.

https://lakecycling.com/products/mx-241-endurance-wide?variant=45746625545

Kolla lästbilden tagen underifrån, så ser en läst ut för ankfötter !

Ankfötter deluxe här. Sido mega funkade inte för mig då de gjorde hela omfånget på lästen större. Shimano wide funkar för mig. Bont funkar super, bakat ut dem rejält. Med din påväxt kan ju dock badkarsdesignen ställa till det. Så lake säger jag med. Första skorna där jag inte behövde köpa 1-1,5 storlek för stor. Lite tighta från början MEN köper du de finare modellerna så är de i känguruskin och går att lästa ut plus att de bara formar sig mer o mer. Köpte mina direkt av lake i Nederländerna. Grym service.

Kan tipsa om Giro Terraduro HV. Jag har breda framfötter men normal häl och dom här skorna är dom absolut bästa och skönaste jag haft. Kanske lite tunga för den som bryr sig om det men med vibram gummisula funkar dom utmärkt att gå med. Perfekt om man kör både enduro och XC.

Tillbaka
Topp