Cykeltours? har de bra resor?

Jag åkte med Cykeltours till Misano hösten 2007. Ett bra arrangemang och allt fungerade som det skulle.
Dock är bussresan lite tröttande, allrahelst om man åker från Stockholm då det blir nästan två hela dagar och en natt i bussen.
Det är hyfsat med plats ändå, men är man riktigt lång kan jag tänka att det blir besvärligt.

Jag kommer att åka med dem igen nu i sommar, men då till Dolomiterna.

Jag åkte med Cykeltours för någon vecka sedan ner till Italien, Riolo/ Nove Colli.
Upplägget tycker jag känns helt rätt med cykling från hotellet i olika grupper beroende på individuella förutsättningar och dagsform. Fick ihop 68 mil på veckan vilket jag känner mig nöjd med, körde även kortpass en dag, utan att bli nerkörd. Fina vägar med höga och långa berg. Kvalitén känns hög med duktiga och trevliga ledare. Personligen är jag även förtjust i Italien, maten, fikat, drickat. Fanns även tid till utflykt Somec Cykelfabrik samt vinprovning.

GF Nove Colli blev ett bra slut på en lyckad vecka, Vätternrundan känns lite trist i jämförelse…

Som det känns nu så åker jag gärna med Cykeltours fler gånger, det som suger är bussresan, definitivt hem, fördelen är att cykeln åker tryggt med i släpkärra och att man shoppa mer.

/Fredrik

Bilagor

• Bild 019.jpg
    Bild 019.jpg
    81.4 KB · Besök: 24
Fina ramar har dom och välsorterad cykelbutik i anslutning till fabriken
Nästan klar...
Bild029.jpg ht=544

Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Hade Somec några fina ramar att fynda?

Tillbaka
Topp