Cykelvasan 2016

Cykelvasan 2016
Hur svårt skulle det vara att hitta spåret en dag då det inte är 1000tals andra som cyklar?
Finns det partier som är avstängda eller på annat sätt omöjliga att cykla på andra helger?

Cykelvasan 2016
Cerb sa:
Eveningstar sa:
Alla vi fyra som körde CV45 ihop på fredagen fastnade på bild.
Att de sen har mage att begära 278 kr per bild... för att skicka via mail... nej tack.

Tror ju inte direkt att det är mailutskicket som de vill ha betalt för.
Nej jag tror de vill ha betalt för att täcka kostnaden som de troligtvis betalat Vasaloppet för att få vara enda officiella fotograf, typ som de privata P-bolagen betalar kommunerna för att få patrullera ett visst område?

Edit: Vid närmare eftertanke så måste det vara just själva mailutskickadet de vill ha betalt för.
Om jag istället för mail väljer att få bilden printad på papper så kostar det från 129 kr per bild. Eftersom de har en kostnad för att printa bilder, måste de ha världens sämsta avtal med sin mail-leverantör som gör att det kostar mer än dubbelt så mycket att skicka ett mail som att skicka en bild för tryck. :P

Senast ändrad:
Cykelvasan 2016
Eveningstar sa:
Cerb sa:
Eveningstar sa:
Att de sen har mage att begära 278 kr per bild... för att skicka via mail... nej tack.

Tror ju inte direkt att det är mailutskicket som de vill ha betalt för.
Nej jag tror de vill ha betalt för att täcka kostnaden som de troligtvis betalat Vasaloppet för att få vara enda officiella fotograf, typ som de privata P-bolagen betalar kommunerna för att få patrullera ett visst område?

Edit: Vid närmare eftertanke så måste det vara just själva mailutskickadet de vill ha betalt för.
Om jag istället för mail väljer att få bilden printad på papper så kostar det från 129 kr per bild. Eftersom de har en kostnad för att printa bilder, måste de ha världens sämsta avtal med sin mail-leverantör som gör att det kostar mer än dubbelt så mycket att skicka ett mail som att skicka en bild för tryck. :P

Snarare är det väl så att mailbilderna är mer populära, och de därför kan ta mer betalt för dem. Sjukt jävla saftigt dock, med tanke på att ex. Sportograf och Maraton Photos inte ens tar hälften för sina bilder.

Cykelvasan 2016
Eftersom mail-bilderna är "full" storlek så förlorar de mer eller mindre all möjlighet att sälja pappersbilder/tavlor/musmattor/osv på dessa bilder eftersom folk sedan beställer dessa format själva till mycket lägre pris.
Vad de borde ha är ett mail-format där bilderna är typ 800-1024 px längsta sidan, som då är betydligt billigare. "Alla bilder på dig, 150 kr" tror jag många hade nappat på. Perfekt att dela på social media.

Cykelvasan 2016
med tanke på vad det kostar att cykla cv90 så bör vasaloppsföretaget "vi arbetar ideellt" bjuda på bilder. 1430 x 13000 plus 200 per namnbyte... 3000 namnbyten?

men nån lär väl betala för preppning av skidspåren också:)

Cykelvasan 2016
Eveningstar sa:
En annan lite oroande sak är att jag köpte mina söners bilder som dom ville ha från CV30, betalade med kort i söndags kväll och har ännu ej fått mail med bilderna... För nästan 600:- för två digitalbilder hade jag nog förväntat mig lite snabbare leverans. Hoppas det inte är en bluff...

Cykelvasan 2016
Har du kollat i skräpmappen?
Jag köper inte, varken till mig eller min son. Bilderna på oss är direkt dåliga. Jag jämför med en kompis som var o cyklade 24-Stunden i Tyskland för några veckor sedan... oj oj vilken skillnad på kvalitet, ljussättning & ambition.

Selast sa:
Eveningstar sa:
En annan lite oroande sak är att jag köpte mina söners bilder som dom ville ha från CV30, betalade med kort i söndags kväll och har ännu ej fått mail med bilderna... För nästan 600:- för två digitalbilder hade jag nog förväntat mig lite snabbare leverans. Hoppas det inte är en bluff...

Tillbaka
Topp