Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.

Det måste vara synnerligen ovanligt att någon cyklar 14h på Halvvättern.Jag tror regnkläder kan vara toppen, dels om det regnar mycket och är kallt och dels om man är ute lite längre (mer än 10h). Det är rätt kallt att cykla 14h genomblöt i 15 grader och halva tiden i mörker.
+1Normalt är det fint väder och man klarar sig utan, förstärkningsplagg ryms alltid i ryggfickor på tröjan. Ev armvärmare, regnjacka mm
Missade att det var halv-Vättern! Sorry!xDDet måste vara synnerligen ovanligt att någon cyklar 14h på Halvvättern.
+1
Prova dig fram hur mycket kläder som behövs vid olika väderlek.
Man kanske skall fråga sig vad man skall med plånbok till under ett lopp. Det räcker väl med ett ID- och ett betalkort. Jag försöker alltid minimera det jag har med mig. Har aldrig behövt mer än en liten sadelväska och det som fått plats i ryggfickorna.På 100 till 300 km använder jag alltid en sadelväska för reservslang + verktyg och sedan omväxlande tröjans fickor, en ramväska (ovanpå eller under överröret), en styrväska eller en midjeväska. Det finns några stora fördelar med en midjeväska; du får alltid med dig plånbok mm om du lämnar cykeln, det är lätt att nå prylarna när man cyklar och om du måste gå på toaletten riskerar du inte att allt hamnar på golvet som det gör om du har prylarna i tröjans fickor.
Telefon, kort, energi, ev förstärkningsplagg, allt ryms i fickorna på 15-milsloppMan kanske skall fråga sig vad man skall med plånbok till under ett lopp. Det räcker väl med ett ID- och ett betalkort. Jag försöker alltid minimera det jag har med mig. Har aldrig behövt mer än en liten sadelväska och det som fått plats i ryggfickorna.