Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)
nisseson sa:Bra kämpat Hasse, att ta sig upp för GC-606 förtjänar kredd! Och grattis till en utökad HTFU-skala! :-D
Om jag har bidragit till att lura in någon (som överlever) på VOTT så är jag glad att jag har hjälpt andra (såsom jag en gång lurade mig själv) att vidga vyerna på vad brant och jobbigt egentligen är. Högst plötsligt blir många andra backar mer njutbara. (Och då är ändå inte VOTT direkt det värsta man kan göra... se GoranS Ride Reports så inser man att det finns många värre saker man ännu inte gjort där ute.)
Pico de las Nieves är ju rena dagiset i jämförelse. Jag tror i och för sig att den här turen jag gjorde idag är mer hanterbar om man vet vad som väntar och gärna är några stycken. Bara transporten till sträckan och hem efter är ju ett litet projekt i sig. Maspalomas - La Aldea är långt när man inte riktigt vet vad som väntar. Jag satt och oroade mig för att det skulle vara en by i havsnivå... Sen var det ju lite halvkämpigt nånstans mitt i 606:an att se en karta som sa att det var 700 höjdmeter kvar samtidigt som Garmin 500ans procentlutningsljugometer visar 18%.