Hasse#7 sa:
Nöjer mig med att säga att du får krya på dig och komma igen. Luzen sa att du har fysik som en häst och det kan ju komma väl till pass i en svacka med otur.
TACK Luzen!!
Trevligt att träffa er o få cykla tillsammans!!!!
Älskar att cykla, bärplockning 100litersklassen o motormanuellt skogsarbete.
Ha ha minns nu att jag inte kunde låta bli att stanna till vid en grupp gulvästade vägarbetare i norra delen Ayagaueresdalen för ett par veckor sedan. Hörde på deras motorsåg att den varvade på tok för mycket. "Slö kedja" ekade det i dalgången. Till sist tog jag mod till mig o frågade med teckenspråk ödmjukt om jag fick titta på sågen. Jodå det gick bra. Kedjan var i klass med nyköpt cykelkedja på BILTEMA. Överdrivet.
Tecknade frågande om de hade en rundfil o en plattfil. Rundfil hede de "fila". Fick tillåtelse att försöka vässa kedjan. Ryttarna aldrig rörda så jag tog ner även dom lite med rundfilen. Krävdes många drag m filen på tänderna för att få skärpa. Satt där på en sten i vägrenen i Biabchikostym med sågen i knät o Bianchin otåligt väntande på att få ge sig iväg.
Grymt trevligt att se minen på han som sågade när han testade resultatet och tjattret i gruppen. Poängterade vikten av att ALDRIG ens snudda sten.