Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det handlar också om vad man pallar muskulärt. Zoncolan skulle jag t.ex. aldrig greja sittandes men med mkt ståcykling så kom jag upp utan stopp förra sommaren.C-dale sa:Dessutom är det betydligt jobbigare att stå upp. Pulsen går upp 10-15 slag när jag ställer mig upp. Men det går säkerligen att träna upp. Dock så har 2 av 3 ståuppcyklister som jag kommer att tänka på fällts för doping. Piraten t.ex.
Aj då!!!C-dale sa:Dessutom är det betydligt jobbigare att stå upp. Pulsen går upp 10-15 slag när jag ställer mig upp. Men det går säkerligen att träna upp. Dock så har 2 av 3 ståuppcyklister som jag kommer att tänka på fällts för doping. Piraten t.ex.
Körde VOTT första gången för typ 10 år sedan och senaste var igår. Har inget tydligt minne av någon restaurang och framförallt inga skyltar med daggvåt Coca-Cola uppe vid vägen. Ska försöka hålla koll nästa gång. Finns nog bara ett ställe som stämmer på din beskrivning.C-dale sa:Jag har bara kört VOTT en gång och då med en MTB med 26"hjul och 22/32 som lättaste utväxling. Problemet då var att hålla framhjulet nere trots en 15cm styrstam! Det var mycket varmt o vattnet tog snart slut. Räddningen kom när vi siktade en liten by nere till vänster. Svängde ner o hittade en liten bar och svepte ett par gallon med vatten. Sedan var det inte långt kvar upp till passet. Jag tror det var -98 och då låg det en bar där, men när jag cyklade upp dit från andra hållet för ett par år sedan fanns det inte en tillstymmelse till bar kvar, eller minns jag fel?nieves sa:Med rätt utväxling och teknik går VOTT att göra, åker man dit med 53/42 11-21 så får man lida om man väger över 60kg.Hasse#7 sa:Jag tillhör dem som fått gå sisådär 100-150m på VOTT. Redan första backarna efter tunneln brakade jag på så jag blev helt bonkad. Tror jag har en riktigt bra bild i tråden från den minimala planytan där jag valde att stanna. Sen kom jag igång igen men hittade ett par ställen till där orken tröt. Det enda jag vill säga till mitt försvar är att jag cyklade alltihop ensam och med väldigt lite vatten och mat samt kännedom om vad som väntade. Jag lyfter absolut på hatten för de som inte satt ner en fot.
Hoppas vi ses under våren och kan köra VOTT tillsammans och att du är motiverad att träna lite extra fram till dess. Skolskjutsen kör bara livräddning på vardagar så formen får avgöra vilken veckodag det blir ?.Hasse#7 sa:Fan så avundsjuk jag börjar bli. Berg och solsken, för att inte tala om bara ben.
+1GoranS sa:Häftiga bilder med molnen.
Luzen sa:Jag kommer tillbaks januari 2021 och i bättre form än när vi cyklade senast, Hasse#7 och Paul D.
Jag skulle säga att starta inte med en timme utan börja med kortare och bygg upp. Jag kör en del pass med den typen av extrem lågkadens. Osäker på om jag kommit upp i en hel timme i ett svep. Vet att jag kört 40 min stående och 3x20 min med stående, sittande, stående.Hasse#7 sa:Luzen sa:Jag kommer tillbaks januari 2021 och i bättre form än när vi cyklade senast, Hasse#7 och Paul D.
Jag sammanstrålar gärna om det går. Som Paul D och även du påpekar krävs det mer specifik träning nu om det skall bli så kul som möjligt. Jag är i alla fall inte trasig, så möjligheten finns denna gång. Tror ni det ser konstigt ut om man ockuperar spinning salen och kör extremt låg kadens och högt motstånd typ "orka ett tramptag till" i en timme?
Kan man ha musik till det eller är det "valsång" som gäller?
GoranS sa:Jag skulle säga att starta inte med en timme utan börja med kortare och bygg upp. Jag kör en del pass med den typen av extrem lågkadens. Osäker på om jag kommit upp i en hel timme i ett svep. Vet att jag kört 40 min stående och 3x20 min med stående, sittande, stående.Hasse#7 sa:Luzen sa:Jag kommer tillbaks januari 2021 och i bättre form än när vi cyklade senast, Hasse#7 och Paul D.
Jag sammanstrålar gärna om det går. Som Paul D och även du påpekar krävs det mer specifik träning nu om det skall bli så kul som möjligt. Jag är i alla fall inte trasig, så möjligheten finns denna gång. Tror ni det ser konstigt ut om man ockuperar spinning salen och kör extremt låg kadens och högt motstånd typ "orka ett tramptag till" i en timme?
Musikval låter väl som funeral doom metal skulle passa vad gäller tempo.
Hasse#7 sa:Luzen sa:Jag kommer tillbaks januari 2021 och i bättre form än när vi cyklade senast, Hasse#7 och Paul D.
Sambal Oelek sa:Ja, lyssna på nya plattan med Witchcraft, denna låt kanske:
men vilka bilder!! det värmer gott i november-rusket här hemma! :)
den här t ex, skulle ju passa som kalenderbild :)
fhloston sa:Solocykling idag, men jag måste ha cyklat vilse. Jag siktade på den berömda papayajuiceturen, men när jag kom upp ville killen i baren bara sälja mangojuice. Vilken flopp ? Men den var god ?
fhloston sa:Hmm, jag var på Restaurante Casa Fernando... Jaja, det är väl bara att trampa upp igen. Nästa gång ?
Zumo används ofta för pressad/ färsk/extraherad juice. Man använder också Jugo som mer refererar till "köpejuicen".Hasse#7 sa:fhloston sa:Hmm, jag var på Restaurante Casa Fernando... Jaja, det är väl bara att trampa upp igen. Nästa gång ?
Det är nog rätt. Zumo är juice.
Paul D sa:Dåligt med vatten i dammen!
Har inte regnat ordentligt i söder på länge.
Skulle behövas regn!! ( men inte när Happyiterna är här?)
Hoppas vi ses igen fhloston.
Bprct sa:Funderar på att åka ner över jul. Är det bäst att bo på norra eller södra delen av ön? :)
?Vulkanö. ALLT här har väll kommit utifrån inkl cyklisterna??GoranS sa:De där kaktusarna är invasiva arter som ursprungligen inte funnits på Kanarieöarna.
Nej tyvärr och det lär dröja.Skogling sa:Härligt.
Är GC-500 vid Mogan farbar igen?
Newmannen sa:Hej, jag ska ner till GC med familjen den 9 dec. Tänkte hyra cykel någon dag och försöka mig på att ta mig upp till toppen via GC65->GC60, hur lång tid tar det upp ungefär? Kommer ligga på ca 2 w/kg skulle jag tro.
Har ni några andra förslag på rundor, utgår från bahia feliz.
Någon annan som är nere mellan 9-16 dec?