Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du var snabbare än jag. Tror jag hade 1.30 upp till toppen en liten bit före man kommer ut till stora vägen. Å andra sidan försökte jag inte åka fort utan bara maximera mina chanser att komma upp utan stopp.
Fast, varför cyklade du så fort då?Samma här, enda målet var att ta mig upp utan stopp :-)
Fast, varför cyklade du så fort då?![]()
Om det var den gången jag var med o ST bonkade så vet jag att du kan köra betydligt snabbare. Beläggningen dock ännu sämre nu.
Skyltat Artenara från San Nicolas.Hur kör man egentligen VOTT? Är det GC-210 från San Nicolas de Tolentino och sedan höger till GC-606 (i höjd med dammen)? Därefter GC-60 till Ayacata (för en välförtjänt kall) innan man rullar ner GC-605 till Puerto de Mogàn via apelsinmannen/testbacken/Mogán.
Om det var den gången jag var med o ST bonkade så vet jag att du kan köra betydligt snabbare. Beläggningen dock ännu sämre nu.
För nytillkomna läsare med tro eller övertro på benstyrka och törsttålighet. Längst ned till vänster i bild finns den rätt rejäla tunnelmynningen. Tänker att det kan ge lite perspektiv. Från fotoplatsen/nederlag1 har det jobbiga knappt börjat. ??Bild för inspiration. Inledning av VoTT. Favorit i repris. Gå inte ut för hårt, var ödmjuk för det som komma skall. Går man ut för hårt får man kanske som jag, första fotisättning nästan direkt och kan ta en hyfsad bild. Jag hade inte klarat allt utan fotisättning oavsett strategi. Men jag har gjort hela ensam. Rätt nöjd ändå med tanke på hur långt det är dit och hem från Maspalomas. ?
Varsågod,. Tack för att du håller drömmen om GC levande.En av de bästa illustrationerna av VOTT.
Har lånat den bilden av dig någon gång.
Tack Hasse#7 !!!!
Ser magiskt ut. Jag måste våga testa i slutet av årets julsemester. 2,5 v hårdträning och sen ett försök. Ingen minns en fegisOm någon funderar på om jag fipplat med vinkeln på kameran för att överdriva kan jag nämna att det var staket där jag tog kortet. Det var till för att man inte skulle trilla ned.
Försök att på en vilodag besöka Roque Nublo också, det finns annat att minnas än %-en?Ser magiskt ut. Jag måste våga testa i slutet av årets julsemester. 2,5 v hårdträning och sen ett försök. Ingen minns en fegis
Vilka datum kan komma i fråga för dig??Ser magiskt ut. Jag måste våga testa i slutet av årets julsemester. 2,5 v hårdträning och sen ett försök. Ingen minns en fegis
Är nere 18 dec-8 Jan så 3-4 Jan hade varit perfekt. Då har jag hunnit få lite mil och höjdmeter i benenVilka datum kan komma i fråga för dig??
Anländer 5/1 om allt funkar. Lunginflammation m antibiotika nu.Är nere 18 dec-8 Jan så 3-4 Jan hade varit perfekt. Då har jag hunnit få lite mil och höjdmeter i benen
Om man tydligt ser försämring på en sådan bild lär det vara mkt påtaglig försämring i verkligheten. Min erfarenhet är att ens medelst dedikerat foto skildra asfaltskvalitet med mindre än att den är så dålig att asfalten försvunnit.
Beskrev 3/11 att beläggningen långa stycken är betydligt sämre än preCovid och att förfallet varat i minst 10år.Det man säkerligen kommer att kunna se är hur mängden sprickor utvecklats. OM dessa är det stora problemet så kommer det förmodligen att gå att få en känsla för hur mkt sämre vägen är. Min erfarenhet är dock att det kan vara väldigt olika kvalitet på de delar som inte har sprickor och ibland kan det ge mer utslag på hur eländigt det är att ta sig upp. En viktig faktor för mig är också mängden löst grus och annat då det i stor utsträckning bestämmer hur mkt det går att stå. För mig skulle VOTT helt sittandes garanterat inte funka medan jag om underlaget så tillät säkerligen skulle kunna ta första branten (upp till kammen där det blir platt) helt utan att sitta, givet att jag är i normalskick.
Det är föga förvånande att du var mer taktisk än jag, utöver mer tränad alltså. Det krävs ett stort mått optimism och obefintlig planering för att lyckas med fotot. Jag kanske skall fotografera istället för att cykla. ??Håller med om att provcykling är det korrekta sättet att göra det. Jag gjorde nog rätt som cyklade upp när jag var där 2012. Var en del grus på asfalten på nedre delen vilket tvingade mig till att sitta större delen av första km. Sen var den helt OK som jag minns den. Har dock ingen bild från den delen där Hasse#7 tagit sin bild då det ju är en gnutta brant och jag inte ville chansa med att försöka få fram kameran och riskera att behöva stanna. Så inget foto från 2012 att jämföra med från min sida i alla fall.
Hade planerat vila i 4 veckor efter hemkomst.Snöar det och ni saknar dubbdäck?
Snart en månad sen nån cyklade?
Vem blir först att bestiga VOTT med dubbade däck? Och vad kommer inhemskingarna att tro om man cyklar med dubbdäck där nere?
Kommer varken försöka det ena eller det andra. Glad om jag får till en uppdaterad replika på Hasses grymma bild OCH lyckas komma igång utan att ramla över kanten ?.Vem blir först att ta bra kort på asfaltens skick utan att sätta i foten?
ha, sånt är jag expert på. Ska göra det nästa gång, lovar :)Vem blir först att ta bra kort på asfaltens skick utan att sätta i foten?
Vill man vara en omoralisk fuskare och demonstrera sin oförmåga att klara en trackstand i 25% motlut så ...Gopro på styret riktad nedåt som kontinuerligt knäpper en stillbild var 5e sekund. Det är inte 2013 längre ;-)
Ingen aning vad som kommer hända men jag har precis avbokat min GC-tur v 2. Jag vågar helt enkelt inte chansa på att inte komma hem i tid. Jag behövs troligen på jobbet.Så...nu stängde Thailand = jag har 3 veckor semester i Jan/Februari.
Kommer GC stänga ner?
Aha det är inget problem för mig, jag behövs INTE :DIngen aning vad som kommer hända men jag har precis avbokat min GC-tur v 2. Jag vågar helt enkelt inte chansa på att inte komma hem i tid. Jag behövs troligen på jobbet.
Tråkigt!!!Ingen aning vad som kommer hända men jag har precis avbokat min GC-tur v 2. Jag vågar helt enkelt inte chansa på att inte komma hem i tid. Jag behövs troligen på jobbet.
Detsamma Paul! Vi siktar på två veckor nästa vinter istället.Tråkigt!!!
Hade hoppats få träffa er igen.
Fin tur, skarva på toppen om det är finväder?Jag har nu påbörjat min VOTT laddning. Tyvärr bara blivit två korta turer på databerget pga andra åtaganden men imorgon är det hjuldagen och det tänkte jag fira med att köra till Ayacata via testbacken och Presa De Las Ninas. Startar ca 9ish från macken i Mogan om nån vill med. Jag lider av PowerPoint lunga så det kommer gå i maklig takt med lunch i Ayacata och sen rulla ner mot Maspalomas.