Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var är mangojuicen?
Lidl sannoliktVar är mangojuicen?
Det är varmare men långt från kaoset vid medelhavet.Efter div. spärrar för mitt cyklande är jag nu sugen att åka till GC sommartid. Vad jag hört är det inte så mycket varmare sommartid, men är det någon som har erfarenhet av det?
Det är varmare men långt från kaoset vid medelhavet.
Tror det var runt 30 när vi var här okt -14.
Normalt svalare...
Har mest varit nere i nov. dec. Bra värme men även upplevt hur kallt det kan bli uppe i bergen, t.o.m snö. och efterverkningarna efte/r ösregnen några år sedan. Söndereroderade grusvägar och kanalen i Maspalomas en skummande fors.
I will, åter igen utan PapayajuiceÄr det inte papaya-juice som Soria är känt för? Eller var det mango?
Hursomhelst, utan juice så är det ingen godkänd Soria-runda, du får cykla upp igen! :-)
GC har blivit framröstat till att ha världens bästa klimat. (Fråga mig inte efter källa) Just för att det är relativt jämnt under hela året. Så det är som regel inte medelhavsvarmt på sommaren.Efter div. spärrar för mitt cyklande är jag nu sugen att åka till GC sommartid. Vad jag hört är det inte så mycket varmare sommartid, men är det någon som har erfarenhet av det?
Lika källlöst som Luzens inlägg, men vad jag minns var det Las Palmas de Gran Canaria som ansågs vara den stad i världen som hade bäst klimat. Varken för varmt eller för kallt, blött eller för torrt.Sen skiljer sig väl klimatet en del åt på norra och södra delen av ön. Gissar att det är södra delen det handlar om i den omröstningen.
Enda är väl om det drar in vindar (calima) från Sahara. Då kan det bli rätt varmt.
Vattenledningarna som de gräver ner ifrån El Pajar (nya STORA spinninglokalen vid GC 500 före Arguineguin) upp mot Soriadammen eller ännu högre upp har jag hört är för elproduktion. Tanken lär vara att pumpa upp havsvatten dagtid när den vindproducerade elen är billig Nattetid om det inte blåser så hårt släpper man ner vattnet genom turbiner.Det var nog närmare 10 grävare som gräver för rör mellan dammen och bregscyklingcentret, snacka om att dom kommer att bli självförsörjande på vatten
Visa bilaga 765797
Nej, lyckligtvis är det väl inte så vanligt. Men händer det kan väl temperaturen dra upp över 40 grader och t.o.m. med marginal. Jag är inte den som gnäller på värme, men jag gissar att om det blir 45 skulle jag nog tycka att det hade kunnat få vara lite svalare.Här går det att se förekomsten av Calima månadsvis tillbaka till 2015. Oftast mest Calima efter nyår. Mindre på sommaren. Vissa år nästan ingen Calima alls.![]()
San Agustin, Canarias, Spain Air Pollution: Real-time Air Quality Index
How polluted is the air today? Check out the real-time air pollution map, for more than 100 countries.aqicn.org
Sommaren 2016 var frugan och jag på GC en vecka i Juli. Vist var det varmt men inte outhärdligt. Drack mycket. Inga egentliga problem.
Ja, brukar vänja mig vid 25-30 ° på 4-5 dagar. Ett fenomen jag råkat ut för är att det bildats bubblor av jättevarm luft som man åker in o ut i uppe i bergen på e.m.Nej, lyckligtvis är det väl inte så vanligt. Men händer det kan väl temperaturen dra upp över 40 grader och t.o.m. med marginal. Jag är inte den som gnäller på värme, men jag gissar att om det blir 45 skulle jag nog tycka att det hade kunnat få vara lite svalare.
Du är så smartVattenledningarna som de gräver ner ifrån El Pajar (nya STORA spinninglokalen vid GC 500 före Arguineguin) upp mot Soriadammen eller ännu högre upp har jag hört är för elproduktion. Tanken lär vara att pumpa upp havsvatten dagtid när den vindproducerade elen är billig Nattetid om det inte blåser så hårt släpper man ner vattnet genom turbiner.
Gissar på ganska goda grunder att styrutrustningen för denna kritiserade nattliga elproduktion ska inhysas i STORA lokalen i El Pajar. Eventuella spinningcyklar borde kunna anslutas till elnätet och hugade inomhuscyklister borde kunna reducera inträdet i förhållande till antal producerade watt. Är man stark cyklist kanske man kan bli ännu starkare genom att jobba av resa och uppehället.
Var?Dagens "grus"- bilder.....
Visa bilaga 766456
Visa bilaga 766457
Visa bilaga 766458
Visa bilaga 766459
Visa bilaga 766460
I bergen ovanför Puerto rico
Jag har varit där flera gånger ,hyrt cykel och cyklat uppför , finns en plats en bit upp som norskarna har som viloplats när dom vandrar, vidare uppför mot en mast som syns på ett berg, bara att följa vägen ,tar ca 1,5 h upp ner går det fort.Finns på Google maps.
Är det inte papaya-juice som Soria är känt för? Eller var det mango?
Hursomhelst, utan juice så är det ingen godkänd Soria-runda, du får cykla upp igen! :-)
Och sydvästsidan är ju 13 resor bättre....Lika källlöst som Luzens inlägg, men vad jag minns var det Las Palmas de Gran Canaria som ansågs vara den stad i världen som hade bäst klimat. Varken för varmt eller för kallt, blött eller för torrt.
Jag har varit där flera gånger ,hyrt cykel och cyklat uppför , finns en plats en bit upp som norskarna har som viloplats när dom vandrar, vidare uppför mot en mast som syns på ett berg, bara att följa vägen ,tar ca 1,5 h upp ner går det fort.Finns på Google maps.
Ner kan man ta sig på en väg/stig som börjar en bit innan toppen o slutar i Patalavaca.
Enligt Izz Ramadan ( känd av många Happyiter) så är det mkt bättre väder nu (25-ish grader) än vad det brukar vara för årstiden. Han hävdar att det brukar vara varmare.

Intressant, smhi hävdar ca 18 gr nu och yr ngt mer. Klart 22-23 och verkligheten = ca 25Visa bilaga 766728
Temperatur Maspalomas 3/5 2019 till 2025.![]()
Maspalomas väderhistorik | Vädret1.com
Väderhistorik för Maspalomas, få det senaste årens väderinformation för Maspalomas.www.vadret1.com
Nej, lyckligtvis är det väl inte så vanligt. Men händer det kan väl temperaturen dra upp över 40 grader och t.o.m. med marginal. Jag är inte den som gnäller på värme, men jag gissar att om det blir 45 skulle jag nog tycka att det hade kunnat få vara lite svalare.
För tydlighets skull, jag menar inte att det är vanligt (se inlägg #5319), men OM det slår till och kommer in vindar från Sahara mitt i sommaren kan det dock bli varmt då det kan vara rejält varmt i Sahara på sommaren.Här beskrivs 45 grader i Maspalomas 11/8 2023. Bara 33 i Puerto de Mogán. Den månaden bara en dag med besvärande Calima (orange) och två dagar lindrigare (gul). Länken talar om calimavarning så det borde ha varit Calima då.![]()
Puuh..! Kanarieöarna 45,1 grader
45,1 grader registrerades i Maspalomas, Kanarieöarnas största turistområde, klockan 13.40, enligt Spaniens nationella meteorologiska institut, Aemet. Tasarte på västra Gran Canaria uppmätte fredagens näst högsta temperatur på Kanarieöarna: 44,8 grader. Därefter följer Agüimes på Gran Canaria...www.canariajournalen.se
Hävdar att det inte är ofta det är så varmt på öarna trots att jag bara varit där en sommarvecka 2016. Augusti är enligt resebolags klimat info maximala medeltemperaturen 27 grader.
Frukta icke, jag är säker på att vinden snart vänder.
Ja, nu jävlar. På toppen strax söder om St Bartelome' nu med 20-snittFrukta icke, jag är säker på att vinden snart vänder.![]()
Då har du kört på bra
Nja, om snittfarten är från Arguineguin så är det snarare snigelfartDå har du kört på bra![]()
granguanche.com