Cykla i rönninge med omnejd

Rassemouse

Aktiv medlem
Ska ner till rönninge/Salem och har tänkt cykla nått antingen torsdag eller fredag. Nån som har tips på nå roliga stigar alt vill visa mig runt? :-)

Finns ett spår som Rönninge MTB märkt upp, är väl ca 3-4km, blandad terräng ganska grön.

Finns endel uppmärkt på trailforks. Men inga längre spår

Har du bil är ju Flottsbro ett stenkast bort, förutom liftburet finns två uppmärkta stigar, XCO-spåret som är 5 km och Teknikspåret som är knappt 2 km, sen finns en hel del ouppmärkt, endel på Trailforks.
Åt andra hållet har du Glasberga med några gamla SBR-sträckor, finns på Trailforks, dit kan du cykla från Rönninge, finns lite grusvägar där i krokarna också. Hoppas du hittar nåt kul att cykla!

Har du bil är ju Flottsbro ett stenkast bort, förutom liftburet finns två uppmärkta stigar, XCO-spåret som är 5 km och Teknikspåret som är knappt 2 km, sen finns en hel del ouppmärkt, endel på Trailforks.
Åt andra hållet har du Glasberga med några gamla SBR-sträckor, finns på Trailforks, dit kan du cykla från Rönninge, finns lite grusvägar där i krokarna också. Hoppas du hittar nåt kul att cykla!
Ja jag såg att det fanns nått på glasberga så funderar på att köra rönninge mtb spåret bort dit och sen utforska det lite. :-)

Finns det tydliga stigar/markeringar hur man tar sig till toppen på glasberga eller får man följa nån av stigarna som går utför?

Körde rönninge mtb spåret nu på morgonen plus lite annat runt om. Tyckte det var lite dåligt skyltat vid korsningar och tvära svängar men annars var det ett trevligt spår. Ska köra nån vända till imorn där och då hittar jag lite bättre så då blir det nog roligare. Ev att jag tar mig bort till glasberga då också.

Här är en video från när jag cyklade i rönninge. Bara rönningeMTB stigen som är med på filmen, men testade även några fler stigar men som inte blev så bra filmade.

Finns gott om stigar runt bornsjön. Dock mer att välja på om du köra g:a södertäljevägen mot Botkyrka och svänger in på någon av rastplatserna. Flottsbro är ett givet val. Vill du lite längre så cykla mot Lida. Cykla mot Tumba och Harbrostugan. Det finns gott om grusvägar parallellt med motorvägen mot Södertälje.

Lycka till!

Tillbaka
Topp