Cykla imorgon lördag 1/6 stockholm

JfSsS

Ny medlem
Hej

Finns det några som ska cykla imorgon?

Hade tänkt mig 12-15 mil i runt 25 km/h och vill gärna cykla med ett gäng.

/Joel

Beroende på om regnet kommer så är vi nog några som kör. Min plan var också runt 12 mil, men kanske strax snabbare än 25km/h i snitt. Ut från Upplands väsby och hem med båt från Vaxholm är nästan bara fina vägar och lätt medvind tillbaka.

Låter helt klart intresant. Lite snbbare än 25 km/h klarar jag nog. Vilken tid möts ni i så fall upp i upplands väsby?

Det är fortfarande oklart. Vädret nu säger kallt, eller kallt och regn så nu lockar tevespel nästan mer. Vad hände med det fina vädret? Ändrar det sig så blir det nog tåget 8.37 eller 9.00 från Årstaberg. Framme i Upplandsväsby 9.15 eller 9.38.

mzi skrev:
-------------------------------------------------------
> men kanske strax snabbare än 25km/h i snitt.

Typ 35km/h?

Nä, det tror jag inte jag pallar i min nuvarande form. Men typ 30km/h kan man väl tänka sig ändå?

Enligt min väderapp ska de komma knappt 2 mm innan kl 09:00 imorgon och sen uppehåll.

Jag har aldrig kört 30 km/h i 12 mil. Bästa är 27 km/h. Men i en bra klunga funkar det säkert. Men om det är någon annan som kör imorgon i 25-27 km/h kanske det är bättre för alla. Vill inte vara ett ankare för er.

Enligt klart och yr så kommer det regna hela dagen med start åtta.

Men jag kan hålla koll och rapportera tillbaka! Vi är inte så tuffa och cyklar inte ifrån någon, så kör vi är du välkommen att följa med.

mzi skrev:
> Enligt klart och yr så kommer det regna hela
> dagen med start åtta.

Fast YR vågar ju inte sätta ner foten utan har såna där streckade fegstaplar i morgon där det kan komma alltifrån ingenting till en syndaflod. Klart.se kan man inte lite på. SMHI har bara några regnstänk. :-)

Jag tycker vi borde sluta lyssna på humbug som astrologer och metrologer. Alla vet ju att det bara är hittepå alltihop. Fram för fler metronomer!

mzi skrev:
> Jag tycker vi borde sluta lyssna på humbug som
> astrologer och metrologer. Alla vet ju att det
> bara är hittepå alltihop. Fram för fler
> metronomer!

Och geologer!

Nu är det bara yr.no som lovar uppehåll, medan SMHI och klart säger regn. Jag kollar i morgon också men det ser ut just nu som man får sovmorgon.

Jag har varit uppe redan halv kvart över sju och laddade om väderrapporten. Men när alla var samstämmiga så kom vi fram till att det inte var värt det, så nu blir det nog snart frukost.

Bättre tur i morgon?

Jag gick också upp tidigt och chansade att cykla på förmiddagen. En 10 mil runt på ekerö blev det. Jag slapp regn!

Vad snackar vi för tid imorgon Mårten? Jag ska på fest ikväll och lär kanske inte vara helt morgonpigg men har inte så mycket som petat på räsern i år så det börjar väl bli dags att görea premiär innan det är höst igen =) Runt 30 låter bra men 12 mil kanske lite i längsta laget...

Jag vet inte riktigt vilken tid vi pratar om, men typ förmiddag. Jag ska också ut ett tag i kväll och det tror jag gäller fler som vill cykla så vi får helt enkelt höras i morgon, tycker jag!

Tillbaka
Topp