Att cykla på tom mage är en jätte bra strategi att tappa vikt. Frågan är vill du också tappa muskelmassa, mineraler och annat... generellt är det dumt. Det finns inga bra genvägar till att tappa vikt.
Första grejen som jag rekommenderar är att ha kol på din kalori intag och förbränning. Appar som My Fitness Pal är jätte bra. Det tar mellan 1-3veckor att vänja sig att använda appen. Problemen är att de flesta tror att det är något konstigt att räkna kalorier (typ jag två års sen), de uttrycker sig som om någon har erbjudit de kokain eller EPO. Det låter som en extremism till de flesta, men det är super enkelt och vanligt, kan bara göra nytta.
Du vill INTE gå under -500kcal per dygn för flera veckor annars ska du fucka upp din metabolism. Det är en av huvud anledningar varför de flesta fejlar. De börjar må dåligt, kroppen blir svagt, orkar mindre och cyklar långsammare och långsammare. Börja med att äta ca 2200-2400 per dygn och sen läg till allt som cykling/ träning förbrinner. Typ mellan lagom cykling förbrinner 8kcal per 1min. Bra runda med lite press kan gå upp till 10/1.
Det finns strategier att varva upp metabolism: lyft jävla tungt typ 3x reps (men förebygga till det först), kör sprints tills du vill kräkas, ta kall bad/dusch (minst 3 min med vatten under +12C, lite svårt på sommarn). Annars Time Restricted Eating - ät inom 9 timmar. 15 timmar utan mat varje dag. Du kan börja med 12/12. Du kan drycka svart kaffe, det ska inte påverka "fasting" MEN nästan allt annat ska bryta den, inklusive tuggummi!
Slutligen rekommenderar jag magsjuka eller en annan form av PURGE. Du vill rensa din "gut-flora" så att du har inte sockersuget. Naturligtvisst ska du undvika socker så mycket du kan. Minska intåg av pasta och andra komplexa kolhydrater att undvika större insulin drop efter mat som startar suget, särskilt socker suget. Tänk på att alkohol, särskilt Öl är en perfekt logistik firma som transporterar mycket av det du äter rakt till kroppsfett.
Du kan äta ALLT du vill, skit i idiotiska diets som Paleo, Vegan, Keto, eller Warrior Diet (bara en måltid per dygn - 3000kcal på träningsdagen? fuck that) etc. Åtminstone nu. Börja enkelt: Ät inte mer än du förbrinner.
Oh.. du kan ha 2 cheat days per vecka. så länge det är inte en efter andra - nästan glömde det :D