Cykla på rulle, roller

Niclas87

Ny medlem
Cykla på rulle, roller
Jag har tittat runt lite på forumet men hittar mest info om trainers.

Nu är det så att jag inte kommer att kunna cykla någon längre sträcka från hemmet i sommar pga privata skäl så jag tänkte att en rulle kanske skulle kunna vara en bra ide.

Är det någon som har någon erfarenhet? Ger det någon konditionsträning/styrka eller är det bara balans? Har tittat lite på tacx billiga variant anteres men har förstått att man inte kan reglera motståndet på den. Men behöver man kunna det? Eller är det bättre att sätta sig i trainern då?

tacksam för svar

// Niclas

Cykla på rulle, roller
Jag skaffade CycleOps Aluminium Rollers med magnetiskt motstånd, stabilt och kvalitetsmässigt mycket bättre än tex Tacx plastrullar. Kostar mer men du får livstidsgaranti ( vet inte om det är ngn begränsning ). På högsta motstånd och högsta växel så tar de emot ganska bra.
Rekommenderas starkt för de som hatar trainers och spinningcyklar.. mycket roligare o verklighetstrognare :)

Cykla på rulle, roller
Jag är lite sent ute, som vanligt, men vad blev det av det här. Niclas, köpte du någon roller? Campobella har inte varit närvarande på ett tag, men, om du läser utan att logga in, hur gick det för dig med din? Jag hatar det hjärndöda med trainers, men känner samtidigt hur priset på bromsade rollers är avskräckande...
B!

Tillbaka
Topp