Cyklarnas förlovade land

Cyklarnas förlovade land
Inte för att jag har speciellt mycket att inmärka på ang. innehållet, men var den där artikeln skriven av en mellanstadieelev? Som tagen ur "Mitt Sommarlov"!

Cyklarnas förlovade land
Sicken fåne. Alla som cyklar vet ju att cykelbanor är det farligaste stället av alla. Hundar, barnvagnar, fyllon. Nej bort med alla cykelbanor. Jag cyklar hellre i rondellen vid Triumfbågen i Paris än på cykelbana.

Och har man vurpat seriöst, (Oftast tack vare idioter som motionerar sina hundar på den skensäkra cykelbanan) så sitter hjälmen alltid på huvet.

Cyklarnas förlovade land
inlägg 3-6 i denna tråd är ett föredöme i svensk nedlåtenhet och bitterhet, här i inlägg nr 7 kommer bittert inlägg fast riktat mot ovanstående inlägg.

Senast redigerad av en moderator:
Cyklarnas förlovade land
Intressant. Men vet inte om Bo har följt med i regleringen kring trafiksignaler (främst då man ofta har väjningsplikt vid högersväng). Sen vet jag inte riktigt om jag håller med honom. Huvudnät finns det ju relativt bra ställt med. MEN de som beslutar om investeringar är ju politikerna, och dessa saknar väl ibland kontakt med verkligheten. Man anser att vägar har underkapacitet, och enda lösningen är att bygga mer väg, vilket inte fungerar.

Tillbaka
Topp