Miss Lycka
Ny medlem
Cyklist racear med bil, bil vinner.
Tur att Postnord har rätt att vara rättsskipare. De klarar ju inte av att sköta posthanteringen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du måste hålla isär rättssystemet och myndighetsutövning. Domstol dömer ut straff för lagbrott i form av böter, samhällstjänst eller fängelse. Transportverket återkallar körkort som en trafiksäkerhetshöjande åtgärd. Det senare är inget straff, även om den drabbade uppfattar det så. I det här fallet borde föraren dömas för grov vårdslöshet i trafik, möjligen något mer. Det kan knappast vara något annat än "grov" i och med att han med uppsåt försöker skada cyklisten. Transportstyrelsen borde återkalla körkortet i minst 12 månader, vilket betyder att föraren måste göra ett nytt förarprov för att få tillbaka körkortet.jonja sa:PKJoacim sa:När en person avsiktligt kör in i en grupp för hen okända människor som hen anser representerar en åsikt/livsföring/politik som hen inte tycker om så brukar det väl kallas terrorbrott? Eller gäller det bara om föraren verkar ha påbrå från mellanöstern?
Terrorbrott kanske är att ta i, men hatbrott kanske man kan rubricera det som? Lappen borde ryka om juridiken vill skicka en signal till bilistens kolleger, men det saknas nog politisk vilja för att frågan anses som en bagatell. Är ju så få "sportfånar" som drabbas, och än har ingen dött, så antar att det är det vi väntar på, att någon dör i en sån här incident.
sdx sa:Ådt =dyngstrafiken.gerrardsdobbar sa:sdx sa:Ådt 867 dyngnet skymda kurvor .Påbjuden hastighet 70km 6m vägbredd.
Jag förstår inte vad du menar.
Jag har fler bilder som visar hur cyklister uppför sig i allmänhet på landsväg dom borde läsa trafikförordningen vad som gäller för fordon.
Men det verkar vara vedertaget att cyklister får uppföra sig hur som helst i trafiken.
Och?, att du i bilen har skymd sikt är inget cyklisterna behöver ta hänsyn till. Har de sikt framåt hindrar inget att de kör om en annan cyklist. Det är du i bilen som ska sänka hastigheten om du har skymd sikt. Kanske kan du inte köra om cyklisterna längre fram direkt, utan måste ligga bakom tills du har god sikt för att kunna köra om.sdx sa:Ådt 867 dyngnet skymda kurvor .Påbjuden hastighet 70km 6m vägbredd.
sdx sa:Möjligen han som åkte på stryk av PostNord chuffören om man ser på bilen samma märke samma färg eller en ren tillfällighet.
Bilden är tagen i från en CYKEL.-****- sa:Och?, att du i bilen har skymd sikt är inget cyklisterna behöver ta hänsyn till. Har de sikt framåt hindrar inget att de kör om en annan cyklist. Det är du i bilen som ska sänka hastigheten om du har skymd sikt. Kanske kan du inte köra om cyklisterna längre fram direkt, utan måste ligga bakom tills du har god sikt för att kunna köra om.sdx sa:Ådt 867 dyngnet skymda kurvor .Påbjuden hastighet 70km 6m vägbredd.
Vad har PostNord med det här att göra på en Söndag .Miss Lycka sa:Tur att Postnord har rätt att vara rättsskipare. De klarar ju inte av att sköta posthanteringen.
sdx sa:Ådt =dyngstrafiken.gerrardsdobbar sa:sdx sa:Ådt 867 dyngnet skymda kurvor .Påbjuden hastighet 70km 6m vägbredd.
Jag förstår inte vad du menar.
Jag har fler bilder som visar hur cyklister uppför sig i allmänhet på landsväg dom borde läsa trafikförordningen vad som gäller för fordon.
Men det verkar vara vedertaget att cyklister får uppföra sig hur som helst i trafiken.
-****- sa:Och?, att du i bilen har skymd sikt är inget cyklisterna behöver ta hänsyn till. Har de sikt framåt hindrar inget att de kör om en annan cyklist. Det är du i bilen som ska sänka hastigheten om du har skymd sikt. Kanske kan du inte köra om cyklisterna längre fram direkt, utan måste ligga bakom tills du har god sikt för att kunna köra om.sdx sa:Ådt 867 dyngnet skymda kurvor .Påbjuden hastighet 70km 6m vägbredd.
Oops, ser det nu. Tror jag tog för givet att det var tagit från en bil, i och med att du skrev att påbjuden (högsta tillåtna?) hastighet var 70 km/h. Men, min argumentation gäller oavsett.sdx sa:Bilden är tagen i från en CYKEL.-****- sa:Och?, att du i bilen har skymd sikt är inget cyklisterna behöver ta hänsyn till. Har de sikt framåt hindrar inget att de kör om en annan cyklist. Det är du i bilen som ska sänka hastigheten om du har skymd sikt. Kanske kan du inte köra om cyklisterna längre fram direkt, utan måste ligga bakom tills du har god sikt för att kunna köra om.sdx sa:Ådt 867 dyngnet skymda kurvor .Påbjuden hastighet 70km 6m vägbredd.
Det finns mötande trafik med inte bara bakomvarande trafik dom ser cyklisterna i god tid på den aktuella sträckan men dom mötande där kommer problemet med skymda kurvor.-****- sa:Oops, ser det nu. Tror jag tog för givet att det var tagit från en bil, i och med att du skrev att påbjuden (högsta tillåtna?) hastighet var 70 km/h. Men, min argumentation gäller oavsett.sdx sa:Bilden är tagen i från en CYKEL.-****- sa:Och?, att du i bilen har skymd sikt är inget cyklisterna behöver ta hänsyn till. Har de sikt framåt hindrar inget att de kör om en annan cyklist. Det är du i bilen som ska sänka hastigheten om du har skymd sikt. Kanske kan du inte köra om cyklisterna längre fram direkt, utan måste ligga bakom tills du har god sikt för att kunna köra om.sdx sa:Ådt 867 dyngnet skymda kurvor .Påbjuden hastighet 70km 6m vägbredd.
Det är ju inga problem att åtminstone köra om det första paret cyklister om man vill, utan att sänka farten. Sikten är där god.sdx sa:Ådt 867 dyngnet skymda kurvor .Påbjuden hastighet 70km 6m vägbredd.
Tja, du får ju tycka vad du vill. Skottpengar är mer ett uttryck än att skjuta ihjäl folk med luftvärnskanon i bästa Kim Jon-un-stil.me.I.am sa:Fältprästen sa:Det var inget påstående, utan en fråga. Därav frågetecknet på slutet.me.I.am sa:Hur får du Akoas reaktion till att hen tycker det är bättre att fria?
Märklig fråga i sammanhanget när Akoa endast reagerar på ditt lite omogna uttalande om skottpengar.
Fältprästen sa:Tja, du får ju tycka vad du vill. Skottpengar är mer ett uttryck än att skjuta ihjäl folk med luftvärnskanon i bästa Kim Jon-un-stil.me.I.am sa:Fältprästen sa:Det var inget påstående, utan en fråga. Därav frågetecknet på slutet.me.I.am sa:Hur får du Akoas reaktion till att hen tycker det är bättre att fria?
Märklig fråga i sammanhanget när Akoa endast reagerar på ditt lite omogna uttalande om skottpengar.
Jag vet inte vilken planet du bor på, den jag bor på dyker polisen upp i bästa fall samma dag om man ringer dem.
Och pekar man ut brottslingarna för dem, så måste polisen i första hand skriva en rapport på brottsplatsen, vilket ju självklart gör att brottslingarna sedan inte är kvar där man sist såg dem. Och skulle de trots allt hamna inför skranket, så är de ute fortare än man hinner säga "hoppsan".
Jag (och många med mig) har tyvärr tappat tron på rättssamhället. Jag önskar att det inte var så.
sdx sa:Bilden är tagen i från en CYKEL.-****- sa:Och?, att du i bilen har skymd sikt är inget cyklisterna behöver ta hänsyn till. Har de sikt framåt hindrar inget att de kör om en annan cyklist. Det är du i bilen som ska sänka hastigheten om du har skymd sikt. Kanske kan du inte köra om cyklisterna längre fram direkt, utan måste ligga bakom tills du har god sikt för att kunna köra om.sdx sa:Ådt 867 dyngnet skymda kurvor .Påbjuden hastighet 70km 6m vägbredd.