Då var det dax igen! (Doping i touren)

Nu vet vi ju inte vem det är som åkt dit denna gång. Det _ryktas_ om en som hade ledartröja på den 14:e etappen. Alltså; Contador, Rasmussen, Soler eller Boonen.
Oavsett vem så är det bra att dom åker dit och hoppas alla andra fuskare också gör det.

expressen hänvisar till danska TV 2 som i sin tur hänvisar till Radio France. Lite konstigt tycker jag det är att jag inte kan hitta nyheten på Radio France hemsida. Inte heller står det något på L´equipes hemsida som annars brukar vara snabba med nyheter. Är det någon som har hittat nyheten på en seriös nyhetssajt?

/Mats

Varför väntar vi ens för A-provet? Det måste ha varit Contador, han var tom snabbare än kyllingen uppför och vi vet att han var dopad. Dessutom var han en av dem i Operación Puerto, OCH han är på Discovery Channel laget, och vi VET att de måste vara fuskare för ingen kan vara så överlägsen i så många år utan att har något fuffens igång, eller hur?

Synd bara att Leipheimer hade bara sin vanlig lagtröja på sig, annars kunde vi ta honom också, men deppas inte, det finns prov från flera dagars etapper som har inte analyserats av L'Equipe (förlåt, jag menar LNDD) ännu. Det finns förtfarande tid för flera avslöjanden. Måste se om någon presterar riktigt bra imorgon...

Soler är misstänkt. En dansk reporter såg honom på Svalbard. Och en svåger till reportern, som bor i Christiania, säger att Soler bad honom att skjuta honom full med EPO och allt han hade.

Det här med att frivilligt trycka in någon annans blod i sina vener måste kännas bra.
Undrar vems blod vino valde, var det en lagkamrat? hans farmor eller kanske hade han fått någon påse som blivit över i den spanska polisens utredningar..

Undrar om man kan få jobb som blodgivare till protourcyklister? Frågan är bara hur man får blodet att bli så bra att någon annan vill köpa det, utan att dopa sig så det syns i testerna.

Men förlåt, nu kapade jag ju tråden. Denna ska handla om en annan fuskare, om ryktet stämmer.

Öijer skrev:
-------------------------------------------------------
> Undrar om man kan få jobb som blodgivare till
> protourcyklister? Frågan är bara hur man får
> blodet att bli så bra att någon annan vill köpa
> det, utan att dopa sig så det syns i testerna.

Hehe! Ja, det är lite som att vara fluffer till porrskådisarna.

Ja, undra vem det kan vara. Får man hoppas på nån så väljer jag Contador. Skulle smaka fågel!

Vilket rykte de hittat då. För inte visste jag att danska TV2 hade dopingtester. Trist soppa i år igen tycker jag.

Det vore kul om någon bara hittade på en historia och läckte till media. Så kunde dom skriva stort om vem eller vilka som var skyldiga till denna skandal. Bara för att efter ett tag inse att inget egentligen hänt.

Klockan 11 får vi nog veta.

Nu rapporterar L'Equipe att en källa inom labbet utanför Paris har avslöjat att de gick igenom gamla provar från VM i friidrott och det ser ut som en av tjejerna som har varit överlägsen alla sina konkurrenter över flera år (vi har inte fått namnet ännu) hade spår av någonting. Video visar också upprepade episoder av någolunda konstigt beteende. Pga detta kommer samtliga friidrottare från hennes land att stängas av effektiv imorgon. "Vi måste visa att vi menar allvar!" utbrast Dick Pounder, chefen för WEDE (We'll Eventually Disqualify Everybody).

Hittade på http://trustbut.blogspot.com/

La Gazzetta dello Sport, repeating a report from Italian news agency AGR:

Following revelations by the French newspaper La Provence of a third positive result among riders tested after the 14th stage of the Tour de France, the DS of Barloworld, Alberto Volpi, denied that the athlete in question was Colombian Juan Mauricio Soler, as had been reported by several news agencies. "First of all, Soler was never picked for testing on any day since his victory in Briancon, and further, we have not received any notification. It is absolutely evident, therefore, that the case in question cannot be Soler, " Volpi said to AGR. "We are absolutely easy about this. It's just someone trying to take advantage. "

Expressen har ånyo visat nivån på sin journalistik. Kolla fakta behöver man inte göra, ett rykte blir till en sanning så länge det säljer.
/Mats

Nästa år skall jag ställa upp i touren på min farfarscykel, jag en något överviktig åldrande man med goda chanser att vinna om det skall fortsätta såhär... Trist!

Det jag inte förstår, varför överhuvudtaget ens bry sig om att cykla efter man dopat sig. Om man skall vinna skall man inte göra det på ett ärligt sätt? Eller är idrottsmän idag så korrumperade att det enda som gäller är att tjäna en massa pengar? För inte kan man väl sätta sig ner som dopad vinnare av touren och känna sig nöjd med vad man presterat?!?! There's something wrong with the world today!

När motionärer dopar sig för att se bra ut på stranden o andra för att få bekräftelse, varför skall man bli förvånad över proffsen?

De lever på sin idrott och kan vanligtvis inte så mycket mer.

Dirty_rider skrev:
> jaha så var det ännu en.. Carlos Sastre fick
> ett positivt utslag på a-provet..

Källa?

Dirty_rider skrev:
> muhhaha, :)
> okej, det var skitsnack ;), men man vet aldrig...
> :(

Det är du, L Equipe och Aftonbladet alltså..

"Mot slutet av presskonferensen skällde också tourchefen Christian Prudhomme ut den samlade presskåren med anledning av de rykten som sattes i gång på lösa grunder."

Tillbaka
Topp