Däck

Freke

Ny medlem
Däck
Är i behov av ett par nya däck till min MTB-hoj, Kona Caldera. Vilket märke är bäst? Ritchey, Tioga, Continental, Michelin, Nokian, Hutchinsson eller något annat märke?
Har funderat på att köpa Hutchinsson, någon som har testat dem?

Däck
alla däck har olika egenskaper. Om du preciserar dig lite bättre på vilka egenskaper du tycker är viktiga hos ett däck och hur du har tänkt att använda det så blir det lite lättare att ge tips.

Däck
Framförallt ett med bra grepp i skogen, men som inte skakar sönder hela cykeln om man kör på asfalt. Rullmotståndet får gärna också vara bra, men man kan kanske inte få allt?!

Jag kör oftast när det är torrt, och i medelgrov terräng.

Däck
Michelin XCR A/T kanske kunde vara något att titta på, det finns en Dry varaiant också men då är det lite mindre mönster.

ImageServlet

Däck
Vilka hutchinson, har testat python, spider och scorpion, väldigt nöjd med alla, gillar speciellt dom nya python-däcken när det är lite torrare

Däck
Jag är väldigt nöjd med mina Michelin XC/AT däck. Pga den sena säsongen, har det varit mest vinterkörning med mycket positivt resultat. Däcken är mycket lättrullade på torr väg.
Jofrab, som har haft den mesta distributionen av Michelin, lägger tyvärr av med märket. Någon som vet någon annan svensk distributör av Michelin?

/Martin

http://www.cykelforum.se

Däck
Tack för tipsen!

Jag köper nog Hutchinson när Bockstensturen går.
Förra gången fick man två däck för ca 500:- då, och det brukar finnas många andra billiga saker då också.

Tillbaka
Topp