däcksval Bockstensturen 2024

pl80

Medlem
Tänkte försöka ta mig runt Bockstensturen på lördag.

Någon som har koll på hur det ser ut i skogarna, blött eller torrt?

Velar mellan racing ralph, racing ray och thunder burt. Vilken kombo hade ni valt?

Allt gott!

Ray o Ralph är la perfekt . Är mycket stig och skog. Håller vädret vad det lovar så kommer det va grymt bra före med hårt och torrt för det allra mesta.

Kommer själv köra dubbla aspen 2.4
Toppen, tack!

Läst att underlaget består av packad jord så tänkte att man kanske kan köra thunder burt på bakhjul. Sen såg jag något youtubeklipp från förra årets lopp och blev lite rådvill :-)

Toppen, tack!

Läst att underlaget består av packad jord så tänkte att man kanske kan köra thunder burt på bakhjul. Sen såg jag något youtubeklipp från förra årets lopp och blev lite rådvill :-)
Ja det finns packad jord men också en hel del stig med rötter och stenar . Men klart man klarar nog det på thunder burt med speciellt om det är torrt. Frågan är sparar man så mycket på burt vs Ralph i rull kontra grepp.

Det blir Rocket Ron+Racing Ralph i 2.25" för mig. Under fjolårets gyttjefest var den kombinationen inte direkt greppig, men jag tror ändå jag halkade omkring mindre än många andra.

Hoppas på torrare i år.

Ja det finns packad jord men också en hel del stig med rötter och stenar . Men klart man klarar nog det på thunder burt med speciellt om det är torrt. Frågan är sparar man så mycket på burt vs Ralph i rull kontra grepp.
Var helt rätt att köra racing ralph/racing ray. Var torrt och fint men skönt med lite mer bett på bakhjulet i lösgrus och enstaka blötare partier.

Vilken bana! Superfina stigar men vidriga backar :-). Kommer tillbaka..

Tillbaka
Topp