Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
AxelSthlm skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänk om du fått punka på rundan då, vad hade
> du gjort då?
> Bor också på landet, tog en runda idag i
> solskenet, fast jag är sjuk, kunde bara inte
> sitta inne. Segt och blåsigt, måste glömt ena
> lungan hemma, men hittade tussilago i allafall,
> vår!

Jag skrev att jag bor på landet, inte att jag lever på stenåldern. Jag har mobil =)

Dagens aktivitet
42Hz skrev:
> Gjort klart styrlindan på racern, vitt igen!
> Galet!

Fast snyggt första dagen ;)

Dagens aktivitet
bruce skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Gjort klart styrlindan på racern, vitt igen!
> > Galet!
>
> Fast snyggt första dagen ;)

Denna var lite glättigare(?) så förhoppningsvis är den vit lite längre innan den blir grå som den förra, om inte annat kanske det går att regnöra någorlunda? ;)

Dagens aktivitet
I dag blev det 90km LVG, i går 40 och i måndags 75. I morgon blir det 45 igen och på fredag ty 90 eller så knäpper vi första 100 för i år.

Dagens aktivitet
Tänkte jag skulle lämna styrändarna rena för omväxlingens skull, visade sig att det var tur jag gjorde det, blev precis lagom på ovansidan, klart kortare än förra styrlindan!

IMG_20120314_211550.jpg

IMG_20120314_211523.jpg

Dagens aktivitet
42Hz skrev:
> Tänkte jag skulle lämna styrändarna rena för
> omväxlingens skull, visade sig att det var tur
> jag gjorde det, blev precis lagom på ovansidan,
> klart kortare än förra styrlindan!
>
> https://lh4.googleusercontent.com/-rx2WRPn1rYg/T2D
> --RqUT_I/AAAAAAAAX3s/EU59yc57F-A/s1172/IMG_2012031
> 4_211550.jpg
>
> https://lh3.googleusercontent.com/-wF2hUpBLwYk/T2D
> --S-p8oI/AAAAAAAAX3s/kVnG97tLPHs/s1172/IMG_2012031
> 4_211523.jpg

Tanken är väl att ha linda på hela styret, där du har lämnat håller jag rätt ofta. (Alltså inte på ditt styre utan på mitt...)

Dagens aktivitet
Rehabtränat som en tokjävel.. tur man har PT som håller mig i schack, inga sekundära skador här inte. Loggar på Funbeat om någon bryr sig, dock bytte jag just till det för några dagar sedan (från RunKeeper) då det passar mig bättre. Om någon bryr sig om sådant så är det bara in o kolla o adda mig, pepp skadar inte nu..

Dagens aktivitet
42Hz skrev:
> Tänkte jag skulle lämna styrändarna rena för
> omväxlingens skull

Om du ändå inte använder den delen av styret är det väl lika bra att såga av den.

Dagens aktivitet
42Hz skrev:
> Tänkte jag skulle lämna styrändarna rena

Sådär såg väl varenda cykel ut på fultyska katalogsajter för något år sedan?

Dagens aktivitet
Blev 135km på räsern, blåst som aldrig riktigt blev till medvind och lätt duggregn bitvis. Bra pannbensträning men ingen njutning att tala om.

Dagens aktivitet
Bytt till slicks på pendlarhojjen, slutade med ett misslyckat fulmek och ett byte av bakhjul. Knastrade oroväckande mycket från baknavet, varit med sedan Garyfishern som köptes 2001-nånting, navet har inte servats alls så jag får väl skylla mig själv? ;)

En lagerkona var kass, den på drivsidan med det var kullagerkulorna på motsatt sida som var helt sönderslitna. Försökte fulmeka dit en lagerkona från ett Shimanonav och det såg först ut att funka men icke, hämtade ett annat hjul och det slutade med att jag fick riva det med för att kunna justera lagerspänningen, puh!

Tog bara ett par timmar att byta från dubbdäck till slicks!

Dagens aktivitet
HagaCross
14.41 km, 18.8 km/h snitt, medelpuls 89%, maxpuls 95%

Prins Daniel (tror jag) kom hemkörandes genom parken i ngn SUV eskorterad av en mörk anonym kärra, en polis i kaptensmössa stod på pass vid grinden annars hade jag krängt mig in för en kopp och hejat på Estrella.

Dagens aktivitet
Kvällsrunda (söndagsrunda) på crossen med Johan A, Da Pef och Lundatok, avslutades med fartlek och toppbestigning av Hammarbybacken. Sen tvätt & espresso på Scs, bästa avslutningen på veckan ! :-) T

Dagens aktivitet
Kutade en kortis, 25 min, backintervaller, smakade kräks och snoret rann. Hittade en ny maxpuls, den låg precis ovanför backen.

Medelpuls: 94 % av maximal
Maxpuls: 101 % av maximal

Dagens aktivitet
Två koppar kaffe och sedan en morgonrunda på Rinkeby- och Järva fältet, mjukt och svampigt/lerigt på sina ställen men börjar torka upp.

Distans: 40.83 km
Tid: 1:45:17
Medelfart: 23.3 km/h
Höjdstigning: 281 m
Kalorier: 2,052 C
Medelpuls: 82 % av maximal
Maxpuls: 92 % av maximal

Tyvärr tror jag ett revben är paj, inte helt optimalt när man behöver flåsa och trycka på.

Dagens aktivitet
bruce skrev:
> Kutade en kortis, 25 min, backintervaller, smakade
> kräks och snoret rann. Hittade en ny maxpuls, den
> låg precis ovanför backen.
>
> Medelpuls: 94 % av maximal
> Maxpuls: 101 % av maximal

Målande beskrivning! Pluspoäng på den.

Det låter ju som du kör på mitt koncept när det gäller maxpulsen, såg du några mumintroll?

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Provade Dinousaurcross version 3 och framförallt mina nya 180 mm vevar. Kändes bra på den korta 7 km konvalescensturen, fan vad det är kasst att vara hängig. Måste justera bromsar, framväxel och styrlager litegrann men oj vad tyst den gick när den 20 år gamla Exage-bakväxeln pensionerades. Jag känner mig Happy, lätt sjuk men Happy. I morgon är det Premiärmilen i tävlingsklass, som upplagt för en hjärtmuskelinflammation, får nog blåsa av deltagandet om inte ett mirakel inträffar närmsta dygnet. Någon som vill ha min plats om jag inte kan springa? Har dock ingen aning om det går att ändra namn, men jag vill absolut inte ha något resultat för min egen del.

Edit: Tog en sväng till efter justeringar. Kom upp i 50km/h på platten. Visserligen bara i en kilometer men ändå bra för 20-årig dinousar med 44-årig sjuk dinousaur på ryggen. :-)

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Vårpremiären på asfalt avklarad. 6 sköna mil Bagis-Tyresö-Vissvass-Åva-Brandbergen-Vendelsö-Tyresö-Bagis. Drivor av grus! Inte mycket sopat alls, max 5%. Gjorde rätt som tog crossäcken.
/K

Dagens aktivitet
Vaknade med feberkänning. Ingen bra dag att ut och cykla på, så det blev terapiarbete genom att serva cyklarna istället samt städa ur bilen. Men imorgon, då jäklar..! ;-)

Dagens aktivitet
Vann KM för typ 7 gången under de 10 senaste åren;7) 7st 1:a plceringar och 3st 2: placeringa.
Blir jobbigt att få till "10 i rad" då jag torskade på Km 2010. De andra gångerna var 04 och 08.

Dagens aktivitet
Hasse#7 skrev:
> bruce skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kutade en kortis, 25 min, backintervaller,
> smakade
> > kräks och snoret rann. Hittade en ny maxpuls,
> den
> > låg precis ovanför backen.
> >
> > Medelpuls: 94 % av maximal
> > Maxpuls: 101 % av maximal
>
> Målande beskrivning! Pluspoäng på den.
>
> Det låter ju som du kör på mitt koncept när
> det gäller maxpulsen, såg du några mumintroll?

Ha ha, jag såg allt mest i en dimma ett tag ;)

Dagens aktivitet
Igår röjde 20 st i klubben på vår MTB bana. Nu är det i topptrim inför årets säsong. vi byggde även en ny tuff backe så det blir en svettig tävling i Sverigecupen när den kommer till Hallby.

Välkommen till IF Hallby i Jönköping!

Dagens aktivitet
Lagat mitt bakhjul. Tyckte att cykeln kändes lite jazzig senaste rundan och mycket riktigt glappade bodyn vilket ledde till att hjulet inte satt ordentligt.
IMG_3677.JPG

Vad ska man med specialverktyg till förresten när det går att lösa med en sked? ;)

IMG_3679.JPG

Tillbaka
Topp