Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Ville ut på lvg runda idag. Drog iväg trots mörka moln och duggregn. Hojen var ju ändå skitig efter gårdagens blöta grusvägar. Som tur var höll sig regnet på samma behagliga nivå hela 5,5mils rutten.

Dagens aktivitet
Provkörde en bit av en banvall som vi håller på att iordningställa till en vandrings/cykelstig. Luriga små stubbar som gömmer sig i gräset än så länge.

DSC_0177.JPG

Efter det så bytte jag däck från RK RS bak till TB och från TB till FF fram (rena grekiskan ;) )
Meckade lite med hjullagren också då de, särskilt bak gick trögt och med en grusig känsla.
Lite reboundjustering blev det också så nu börjar det äntligen likna nått :)

Dagens aktivitet
Körde t o r Marstrand i förmiddags, totalt 10 mil. Dit gick kanon men hemvägen var riktigt seg med motvind och värme. Som tur var kom lite moln och dämpade hettan så jag tog mig hem i någorlunda skick...

Bilagor

• 20140705_102036_Android.jpg
    20140705_102036_Android.jpg
    68.5 KB · Besök: 46
Dagens aktivitet
I morgon ska det bli sämre väder, tänkte det var bäst att passa på idag.
Efter frukosten, slängde en blick på kartan, memorerade några nya vägar som såg intressanta ut. Det kunde bli en ganska lång tur, så laddade ryggfickorna med extra energi och tog ut racern. Härligt cykelväder, varmt men fartvinden svalkade. Skulle ta det lugnt i början men det var så lättcyklat så det blev ganska bra tempo. 14 mil på fina vägar, kaffet smakade bra när jag kom hem.

Dagens aktivitet
Tänkte ungefär lika men skulle bara ta en tur runt sjön, ca. 45km, men det var så trevligt så jag tänkte förlänga turen med minst det dubbla, kom drygt 5mil sedan smällde tuben bak! Visste att den var sliten men inte så illa! :)

Tur man fick skjuts hem, hade blivit en lång kväll/natt annars. Fantastik tur så länge det varade.

Dagens aktivitet
Gav mig ut på vad jag trodde skulle bli ett lugnt distanspass men klientelet som dök upp hade en annan vision om vad ett lugnt distanspass handlar om. Skönt ändå fast att mosa i 45 i kantvinden var inte riktigt min plan och räddades av målsnöret innan jag gick helt torsk på energi (hade bara vatten med mig). Jobbiga gubbar man umgås med :)

Dagens aktivitet
Klämde in en 45min tur med mtb på förmiddagen. Mest grusvägar och asfalt och försökte reka lite bra slingor. Tryckte på uppför backar och belönades iaf med ett Strava- PR men benen var inte så pigga efter det. Sen på em kom en kompis förbi och visade sin nyköpta Domane som jag testade kort. Skön hoj!

Dagens aktivitet
Total vila efter att ha kört Örebrocyklisternas fina och välarrangerade 100-milare med övernattning på den mytomspunna Esperantogården i Lesjöfors och vandrarahemmet i Sala. Totala cykeltiden blev 32 timmar och 20 minuter. Varm och skön runda utan inslag av misär om man bortser från Aris dyra och superlätta vevparti som tidvis klonkade rätt illa ;)

Dagens aktivitet
copytag skrev:
-------------------------------------------------------
> blev ett kort intervallpass.
>
> Höjdstigning: 62 m
> Höjdförlust: 61 m
> Minsta höjd: 9 m
> Maximal höjd: 45 m

Fin cykel!

Siffrorna på höjderna verkar dock lätt skumma....

Dagens aktivitet
Bengt-re skrev:
> copytag skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > blev ett kort intervallpass.
> >
> > Höjdstigning: 62 m
> > Höjdförlust: 61 m
> > Minsta höjd: 9 m
> > Maximal höjd: 45 m
>
>
> Fin cykel!
>
> Siffrorna på höjderna verkar dock lätt
> skumma....

Jag cyklade upp för backen ett par gånger. Så jag antar att den högsta höjden under hela rundan var 45m över havet. Sedan så har jag cyklat upp och ned flera gånger därav högre stigning än max höjd. Men vet egentlige inte. Brukar aldrig kolla på höjden.

Dagens aktivitet
Väderprognosen sa växlande molnighet, 23grader och lätta vindar i en ganska fördelaktig riktning.
Frun fick ta barnen i bilen när vi skulle hem från lantstället och jag tog racern.
Tog en lite längre men trevligare väg, "utflyktsvägen", mellan Nyköping och Vagnhärad.
Körde fel i Nyköping och hamnade på fel sida om ett järnvägsspår när jag skulle ut på Trosavägen. Tänkte att det löser väl sig längre fram men vägen övergick i grus för att sen sluta vid en skog. Fick gå över en åker för att komma till en järnvägsövergång. Trosavägen är fin och inte rak eller platt någonstans. Såg inte många bilar och bara någon enstaka cyklist.
Tog en paus för medhavd mat vid en transformatorstation. Tydligen mitt i ett strava-segment där jag nu ligger sist med en snitthastighet på 8km/h.
Missade färjan i Skanssund och fick en lång paus så det blev korv och glass. Såg en annan cyklist på specialized med zipphjul som timat färjan bättre. Han klev knappt av cykeln och drog iväg före bilarna när färjan la till. Jag hade tungt att komma igång efter den långa pausen. Hade snitt på nästan 33km/h de 10milen fram till Skanssund men förstod att det inte skulle hålla hela vägen. Kämpade mig iallafall fram till Tumba i hyfsat tempo men därefter är det för mycket korsningar, rödljus, bilar etc för att kunna hålla något högre tempo så jag tog det lugnt de sista milen (hade inte klockan varit över 3 hade jag tagit pendeln)
Nu slutade resan på 146km med 30,6 i rullsnitt.

Dagens aktivitet
adrianm skrev:
>
> Nu slutade resan på 146km med 30,6 i rullsnitt.

Trevligt! Det gäller att passa på när man har chans att cykla. Bra snitt.
Själv fick jag en tur med sonen, han muttrade lite om orättvisa förhållanden, min cykel var ju bättre än hanns, vi körde 30km. 18,1 i rullsnitt

Dagens aktivitet
2 dricksglas Rosevin + somnade i badenbaden-stolen med snus under läppen (vad gör man inte för lite solbränna?).

Just det, köpte visst ett par MTB-shorts och benskydd på XXL innan jag "slocknade". Det var nog det som var dagens aktivitet.

Dagens aktivitet
Cyklade till helags fjällstation från kesudalen, bytte om till löparskor, gick upp mot toppen, fick vända på 1640 pga hårt regn, vind, moln och åska. Gick ner till stationen tog en våffla, cyklade hemåt, ovöder drog in med hagel, spöregn, blåst och åska. Hemma efter en timme, bastade, tog en öl, lagade mat, käkade lite ost och drack lite vin.

Dagens aktivitet
Sol och bad. 2 mil lvgcykel till fikaställe. Kaffe och bullar mm. Sen 5 mil lvgcykel, vilken bild, snygg cyklist med solbränna på hemväg i kvällssolen, totalsnitt 30,3 efter fika stopp. Nice.

Dagens aktivitet
matz 1 skrev:
> Höjt
> sadeln ca 2

Höjning här också 0,5cm Tog en runda, höjning till det bättre, här får sadeln stanna ett tag. Rundan började med sol, såg mörka moln efter ett tag, funderade på ett kortare alternativ men nej måste chansa lite, styrde in mellan två ovädersområden hoppades kunna runda det ena, men åkte på regn såklart, fick sedan tillbaka solen och torra vägar en bit, några km från hemmet kom regnet igen, men jag klarade mig från det värsta hällregnet, summering heltOK!

Dagens aktivitet
Har rengjort grillen och grillat abborrar åt hela familjen. Gott med smör, salt, citron och dill i foliepaket :) Med potatissallad till.

bild_001.jpg

Dagens aktivitet
Glass, kall öl, bad i sjön... legat i hängmattan och läst bok. Samtidigt som jag sett landsvägscyklister susa fram på den smala vägen som går förbi stugan. Vilodag idag, imorgon ska jag susa fram på samma väg :)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp