Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Fina stigar nu!

20250502_145318.webp

En grusrunda i Roslagen med delar på Roslagsleden. Kände bara igen några biter från Happy Witch Ride (kanske inte så konstigt när jag cyklade i 12 timmar förra hösten). Vi var just för sent för fika i Vira bruk men vi kunde köpa två mazariner. Trevligt fika i solen!

2025-05-03-17-58-30-599.webp

Senast ändrad:
Första gången i Flottsbro. Bra att vi var där när liften öppnades. Det blev allt blåsigare och vid lunchtiden klagade sonen att han inte längre klarade många dubbla pga motvinden. På bilden sonen som jagar ett rådjur på Endurospåret (mitt favoritspår).

GX010298_1746364570567.webp

På väg in till Kalix effter Björkfors vägen sadel fungerar i 4 mil med stoppning men inte riktigt trycker men utan trampa på problem godkänt bovärksfritt blir nog beställning från Fransk berthol Aspin motsvarande idiale läder sadel.
Åter till baka till Ätran verket 130 sadel plast pu modifiera om mondialita sid stoppning profil bort tryck perfekt hardhet som 130 Ätran.
1000000287.webp

Senast ändrad:
Jag har cyklat tre vanliga stigturer nu med Magic Mary + Tacky Chan i SG Soft för att jag är lat och inte orkat byta hjul, men jag får ändå säga att även om det så klart rullar sämre än XR4 som jag har på andra hjulen så är det inte alls så illa som jag tänkte. Det som märks mer är att det är typ 4-500 g per hjul extra roterande vikt att dra igång.

Meeen, ska ta tag i att byta det där vilken dag som helst. Det är ju roligare när det går undan.

Fint i skogen och fick till några bra tider på ett par roliga stravasegment. Men 25% sag i bakdämparen i kombination med 2 bar i däcken var alldeles för hårt för min smak. Får prova 30% nästa runda. 35% som jag hade innan var iaf lite för mjukt.

1000031361.webp

Den årliga vårsäsongstvätten av brukscykeln idag. Med Turtle vaxschampo såklart. 😊 Tänkte den skulle bli ren och fin innan jag senare idag monterar de nya Contact Urban-sommardäcken. Nackdelen med att bo i lägenhet med litet badrum och inte ha tillgång till vattenslang ute, är att man får nöja sig med att tvätta en halva i taget innan man vänder på steken...🤪

IMG_20250508_114306914_HDR~2.webp

Tillbaka
Topp