Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Toppen av Risbergshöjden på etapp 4 Bergslagsleden.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    688 KB · Besök: 53
Vi hittade iallafall lite spång på gagens 45km utan stig runda skit skit ibland när man ska utforska nytt... Men men ...

Bilagor

• P4170062.JPG
    P4170062.JPG
    589.8 KB · Besök: 50
Ingen cykling idag. Fick bli lite extra puts på enduron när tid fanns. Rockhoppern känner sig åsidosatt. Cykelsuget är på topp och jag hinner inte cykla ordentligt förens på onsdag kväll.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    240.7 KB · Besök: 45
En dag som började med skyfall på väg till pendeltåget klarnade strax, och det blev en jäkla fin tur på Sörmlandsleden från Östertälje till Handen. Bitvis kletigt, men bitvis också magiskt fint.
Området kring Paradiset måste jag säga är bland det bästa jag cyklat över huvud taget, om man bortser från många korta, halvt ocykelbara spänger (smala plankor med precis en däcksbredd emellan).

DSC01648.jpg

Belgien på den här sidan och Frankrike på den andra. Härlig cykling!

Bilagor

• G0021207.JPG
    G0021207.JPG
    444.6 KB · Besök: 58
Makten sa:
En dag som började med skyfall på väg till pendeltåget klarnade strax, och det blev en jäkla fin tur på Sörmlandsleden från Östertälje till Handen. Bitvis kletigt, men bitvis också magiskt fint.
Området kring Paradiset måste jag säga är bland det bästa jag cyklat över huvud taget, om man bortser från många korta, halvt ocykelbara spänger (smala plankor med precis en däcksbredd emellan).

Paradiset är riktigt fint. Att ta sig upp till Tornberget och köra en runda där är riktigt skoj.

Testade Velofondo långturen idag. 93km. Skoj!! Trevlig sträcka det. Vid målgången finns detta Cykelmuseum (ja här ser man bara kortsidan på det iofs)

Bilagor

• Vårgårda 160420 - Fåglums.jpg
    Vårgårda 160420 - Fåglums.jpg
    114.8 KB · Besök: 52
För ett par veckor sedan, när jag fick en guidad tur av cykelbudet Daniell i Bryssel. Det blev mest asfalt.. och Ja, vi borde haft hjälm.

Bilagor

• G0060087.JPG
    G0060087.JPG
    294.6 KB · Besök: 48
Senast ändrad:
Fick hem min canyon inflite al 9.0 idag. Satte på slicks direkt (samma däck som på 9.0S) och nya XT pedaler. Imorgon blir det premiärtur :)

Bilagor

• IMG_2601.JPG
    IMG_2601.JPG
    204.3 KB · Besök: 39
Nu vet jag varför det blåser så mycket, någon f-n har byggt en stor fläkt. ;)

Bilagor

• DSC_0569.JPG
    DSC_0569.JPG
    125.9 KB · Besök: 54
Tänkte testa schwalbes nya evo slangar. Ska vara lite mindre risk för punktering och ganska mycket lättare. Köpte bara 2st, med facit i hand skulle jag ha köpt 3st direkt och bytt ut reservslangen i vätskeblåsan. Ihoprullad är det kanske 1/3 så stor som en vanlig gummislang

Bilagor

• IMG_2616.JPG
    IMG_2616.JPG
    262.8 KB · Besök: 48
EST sa:
Rydell sa:
EST sa:

Stämmer bra :)

Dit körde man å käka glass å lekte på berget från Norrping för 25 år den eller så :)

Finns en MTB slinga uppe på berget som är helt ok. Tycker den är roliga än vrinnevi. Finns ju en heldel avstickare nedför berget. Flytta från Norrköping till Sörping för elva år sedan. Är dock sugen på att Yxbacken ska öppna snart :)

Efter ömsom skurar, hagel och snö under dagen så klarnade det upp framåt kvällen och det blev en fortsättning på gårdagens stigletning.

IMG_4959_2.JPG

/David

Stefan-L sa:
Tänkte testa schwalbes nya evo slangar. Ska vara lite mindre risk för punktering och ganska mycket lättare. Köpte bara 2st, med facit i hand skulle jag ha köpt 3st direkt och bytt ut reservslangen i vätskeblåsan. Ihoprullad är det kanske 1/3 så stor som en vanlig gummislang

hur mycket vikt sparar du mot de gamla slangarna?

kadaver.jpg

Drog ut och pruttcyklade lite med lillskit igår. Det går bättre och bättre även om det inte går fort (det gör ifs aldrig när jag cyklar, men ändå).

Luthman Photography sa:
Drog ut och pruttcyklade lite med lillskit igår. Det går bättre och bättre även om det inte går fort (det gör ifs aldrig när jag cyklar, men ändå).

Kul! Kan du ha hunden lös när du cyklar än lr kör du flexikoppel i bröstremmen fortfarande?

Ja det är grymt bra! Avståndet från berget till stan är ju minimalt också, så lagom när rullet tar slut så är det bara att sätta sig och käka eller ta en bärs :)
Det finns en jädra massa stigar men om man ska bränna på ordentligt bör man nog ta endurostigen, åtminstone på helgen. Mötte en del folk som vandrade med hundar (lösa såklart...) på de andra stigarna. Fotot är tagen på stigen som går längs med ryggen av berget, är ca 8 km lång singletrack nerför berget!
Jag hyrde hoj (reign 2 LTD) hos giant för 200 spänn per dag, en tredjedel av priset dom tar i frankrike tex. Dom har öppet mellan kl 8-20 också, så kan man inte förvara cykeln där man bor är det bara att komma hämta och lämna.

konken sa:
Ja det är grymt bra! Avståndet från berget till stan är ju minimalt också, så lagom när rullet tar slut så är det bara att sätta sig och käka eller ta en bärs :)
Det finns en jädra massa stigar men om man ska bränna på ordentligt bör man nog ta endurostigen, åtminstone på helgen. Mötte en del folk som vandrade med hundar (lösa såklart...) på de andra stigarna. Fotot är tagen på stigen som går längs med ryggen av berget, är ca 8 km lång singletrack nerför berget!
Jag hyrde hoj (reign 2 LTD) hos giant för 200 spänn per dag, en tredjedel av priset dom tar i frankrike tex. Dom har öppet mellan kl 8-20 också, så kan man inte förvara cykeln där man bor är det bara att komma hämta och lämna.

Detta måste jag kolla upp nästa gång jag är där och jobbar. Tack för info :)

Tillbaka
Topp